گروه خبر: رئیس‌جمهوری روز گذشته در جمع مردم خراسان شمالی گفت: آنهایی که می‌گویند تحریم اثر ندارد از جیب مردم خبر ندارند. حسن روحانی دیروز در نوزدهمین سفر استانی خود و در ورزشگاه تختی بجنورد همچنین با اشاره به اینکه باشادی مردم مخالف نیستیم، گفت: همین جا اگر قطعه موسیقی نواخته شود و شما شاد شوید اشکالی دارد؟ او در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد ما هم شادی ملت را می‌خواهیم و هم اشتغال ملت را می‌خواهیم هم رونق اقتصادی را می‌خواهیم و هم سانتریفیوژ را می‌خواهیم.

ما همه آنچه حق ملت است را می‌خواهیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری، روحانی دیروز در جمع مردم بجنورد گفت: عده‌ای در مسیر مسابقه اقتصادی برپای ملت ایران زنجیرهای ناعادلانه تحریم زده‌اند؛ اما ما اجازه نخواهیم داد که تحریم‌ها ادامه یابند. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مردم ایران بدانند که این دولت تحت هر شرایطی از حقوق آنها دفاع می‌کند، تصریح کرد: ملت ایران از ۲۴ خرداد ۹۲ برای رفع تحریم‌های ناعادلانه علیه خود دست به دست هم داده متحد، منسجم و یکپارچه به پیش رفته و اجازه نخواهد داد، بیگانگان ظلم و جنایت تحریم‌ها را ادامه دهند و حقوق ملت ایران را پایمال کنند. روحانی خاطرنشان ساخت: این را بدانید که هر کالایی که از خارج وارد می‌شود حداقل۱۰ تا ۱۵ درصد گران‌تر به دست ما می‌رسد و این ظلمی است که بدخواهان با بستن زنجیر تحریم به این ملت تحمیل کردند. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کسانی که می‌گویند تحریم‌ها مهم نیست، گویا از جیب مردم خبر ندارند، گفت: کسانی که می‌گویند نباید با قامتی رشید و بهره‌گیری از دیپلمات‌های کارآزموده در برابر ۱+۵ ایستاده و مذاکره کنیم از زندگی مردم بی‌خبر هستند؛ اما این دولت با اتکال به خداوند و با هدایت مقام معظم رهبری و حمایت‌های شما مردم عزیز و بزرگ، هم غنی‌سازی را در داخل کشور انجام خواهد داد و هم چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورد.


لغو تحریم‌ها در سازمان ملل

همچنین به گزارش «ایرنا»، رئیس‌جمهوری گفت: با حمایت رهبر معظم انقلاب و ملت ایران و به حول و قوه الهی تحریم را از طریق همان سازمان ملل که تحریم را بر کشورمان تحمیل کردند، لغو خواهیم کرد.


منتظر رفع تحریم برای خدمت نیستیم

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: این دولت در گوشه‌ای ننشسته تا دیگران در مذاکرات هسته‌ای در برابر هدف حق ما تسلیم شوند یا منتظر بنشیند تا تحریم‌ها برطرف شود، بلکه از همان روز آغاز به کار و در شرایط تحریم برای ارتقای رفاه و خدمات اجتماعی به مردم با حمایت خود مردم گام برداشته و به پیش می‌رود.

روحانی با بیان اینکه برای خدمت به مردم منتظر رفع تحریم‌ها نبوده و نیستیم، تصریح کرد: دولت یازدهم در همین شرایط تحریم بود که به چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات محیط زیستی دریاچه‌ها و رودخانه‌های بزرگ کشور، تالاب‌ها، ارتقای کیفیت بنزین و گازوئیل، احداث و تکمیل سیستم‌های فاضلاب در شهرها و احداث خط قطار سریع‌السیر اقدام کرده و از تحریم‌ها نترسیده و با آن مبارزه می‌کند و با کمک شما و عنایت خدا تحریم‌ها را لغو خواهیم کرد. رئیس‌جمهوری در ادامه تصریح کرد: این دولت در تهران نمی‌نشیند و شعار بدهد، بلکه به همان جایی که تحریم‌های ناحق علیه ملت ایران وضع شده، خواهیم رفت و همانجا تحریم‌ها را لغو خواهیم کرد.


شادی مردم با موسیقی

همچنین به گزارش «ایسنا»، روحانی با بیان اینکه ما ملتی می‌خواهیم که به ارزش‌های اسلامی، ایمانی و اخلاق احترام می‌گذارد‌، افزود: ما همچنین ملتی شاد و مردمی زنده می‌خواهیم. در این استادیوم ورزشی وقتی نام امام هشتم برده می‌شود، روحتان پرواز می‌کند و احساسات خود را نشان می‌دهید و اینجا سراسر معنویت و اخلاق می‌شود. همین جا اگر قطعه موسیقی نواخته شود و شما شاد شوید، اشکالی دارد؟ مگر ما با شادی مردم مخالفیم. ما در روزش خوشحالی می‌کنیم و به روزش هم اشک می‌ریزیم. ما در 19 و 21 رمضان اشک می‌ریزیم و 15 رمضان شادی می‌کنیم. ما ملتی رشید و شاد می‌خواهیم. موسیقی، ادب‌، فرهنگ و شعر از سرزمین ایران و خراسان شمالی‌ به کل آسیای مرکزی‌، قفقاز و سایر مناطق رسوخ کرده است.


حرکتی نو برای اشتغال

رئیس‌جمهوری در ادامه سخنان خود بیکاری را مهم‌ترین مشکل اجتماعی امروز جامعه عنوان و اظهار کرد: چرا باید امروز در ایران با عظمت با این همه ظرفیت‌های اقتصادی و جوانان لایق و تحصیلکرده با چنین حجمی از بیکاری مواجه باشیم؟ باید حرکتی از نو آغاز کنیم و ملت ایران می‌تواند و قادر است کشور را در مسیر حرکت صحیح اقتصادی و توسعه قرار دهد.