گروه خبر: نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز پارلمان با ادامه بررسی لایحه دائمی شدن قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی، ضوابط واگذاری زمین و ساختمان‌های مازاد آموزش و پرورش به موسسان مدارس غیردولتی را تعیین کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، با موافقت نمایندگان، ماده ۱۱ قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی، اصلاح و براساس آن دولت موظف شد تا همه ساله یارانه مربوط به تسهیلات بانکی برای خرید زمین، ساختمان، احداث بنا، تجهیزات و تعمیرات مدارس غیردولتی را در لایحه بودجه کل کشور پیش‌بینی کند. نمایندگان همچنین با حذف تبصره ماده ۱۲ قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی و اصلاح این ماده مقرر کردند؛ به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود مطابق قوانین و مقررات، زمین و ساختمان‌های مازاد بر نیاز خود را به‌صورت اجاره یا فروش به موسسان مدارس غیردولتی واگذار کند.

تشکیل ادارات کل «مسکن» و «راه» در استان‌ها


در خبری دیگر یک نماینده مجلس از تدوین طرحی خبر داد که بر اساس آن وزارت مسکن و شهرسازی در هر استان، دو اداره کل «مسکن و شهرسازی» و «راه و ترابری» را به‌صورت مجزا دایر کند. قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اعلام اینکه این طرح جدید، دو فوریتی است که تاکنون به امضای ۸۲ نماینده رسیده است، تاکید کرد: به دلیل آنکه با ادغام وزارت راه با وزارت مسکن و شهرسازی عملا مدیران کل مسکن و شهرسازی‌های استان‌های کشور به تنهایی قادر به پیش بردن کارهای خود در دو بخش مسکن و راه نیستند، این طرح نگاشته شده است. به گفته او این طرح هم اکنون به اداره قوانین مجلس تحویل داده شده که اعلام وصول آن در هفته آینده دور از ذهن نیست.


رفتار دولت در قبال بودجه محتاطانه است


از سوی دیگر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه بودجه امسال در ۴ سطح بسته شد، گفت: رفتار دولت محتاطانه است به عبارتی یک دفعه خرجی را نمی‌تراشد که بعدا از پس پرداخت آن برنیاید و دچار کسری شود. غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه بودجه سال ۹۴ در ۴ سطح ۴۰، ۵۴، ۷۲ دلار و بالای ۷۲ دلار بسته شد، گفت: دولت می‌تواند در این سطوح بودجه را عملیاتی کند، سطحی که نوبخت اعلام کرد روی نفت ۴۰ دلاری است.