گروه خبر: وزیر کشور گفت: در حال حاضر داعشی‌ها در عراق در محدوده بیش از ۵۰ کیلومتری هستند و همان‌طور که قبلا هم گفتیم اگر به محدوده ۴۰ کیلومتری ما برسند و قصد مداخله داشته باشند حتما ایران دخالت می‌کند و موضع خواهد گرفت. به گزارش «ایرنا»، عبدالرضا رحمانی فضلی روز گذشته در حاشیه هفتاد و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور همچنین با اشاره به حضور داعش در منطقه گفت: داعش به‌عنوان جریان فرقه انحرافی و آسیب‌هایی که در حوزه انسانی، اقتصادی وکالبدی به شهرهای عراق، سوریه و یمن وارد می‌کند برکسی پوشیده نیست. موضوع داعش به دلیل همجواری با عراق می‌تواند مقداری موضوع امنیتی ما را تحت تاثیر قرار بدهد، اما با استقرار نیروهای ما در مرزها و تسلط بر امور داعشی‌ها، تاکنون هیچ حادثه امنیتی در مرزها درباره ورود داعش نداشته‌ایم. وزیر کشور ادامه داد: دیگر کشورهای منطقه فعالیت خود را در مقابل داعش انجام می‌دهند وزمینه فعالیت اینها فراهم است، رئیس‌جمهوری افغانستان هم اراده و عزم جدی افغانستان را برای مقابله با جریانات داعش مطرح کرده و هم اعلام همکاری با ایران کرده تا ایران به آنها در این موضوع کمک کند.

زمان استعفا برای شرکت درانتخابات

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که زمان استعفای مسوولان برای شرکت در انتخابات چه وقت است و چه تعداد از مسوولان تا کنون استعفا داده‌اند، گفت: طبق زمانبندی اعلام شده افرادی را که قانون مشخص کرده تا ۲۸ خرداد فرصت دارند استعفای خود را اعلام کنند پس از این زمان استعفا پذیرفته نمی‌شود. وی از آمار استعفای مسوولانی که قصد شرکت در انتخابات را دارند اظهار بی‌اطلاعی کرد.

انتخابات الکترو نیکی

وزیر کشور همچنین هزینه برگزاری انتخابات الکترونیکی را۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: در صورت تامین این بودجه از سوی دولت، قطعا انتخابات را در تمام کشور الکترونیکی برگزار می‌کنیم.

برخورد با دیش‌های ماهواره

رحمانی فضلی در مورد جمع‌آوری دیش‌های ماهواره‌ها نیز گفت: برخورد سلبی در اموری که قانون مشخص کرده وظیفه دستگاه‌های اجرایی است، اما تلاش وزارت کشور و نیروی انتظامی آن است که با کمترین آسیب برای خانواده‌ها و فقط در حد تذکر و جمع آوری آنتن توسط خود مردم این موضوع انجام شود. وزیر کشور ادامه داد: نمی‌توانیم به نیروی انتظامی بگوییم اجرای قانون نکند؛ اگرغیر از این باشد و قانون اجرا نشود؛ امکان اجرای همه قانون‌ها ضعیف می‌شود و این برای ایجاد انتظام و امنیت در جامعه کار خوبی نیست.

هر هفته 5 تنش اجتماعی داریم

همچنین به گزارش خبرآنلاین، رحمانی فضلی گفت: هر هفته در کشور ما ۵ تا ۶ مورد تنش اجتماعی وجود دارد که برخی از آنها رسانه‌ای می‌شود. همه این اتفاقات علایم کاهش آستانه تحمل در جامعه است که ممکن است ناشی از مسائلی مانند حقوقی، سیاسی، اقتصادی و... باشد. وی در ادامه گفت: موضوع مهمی که در مهاباد اتفاق افتاد اگر خویشتن‌داری نیروی انتظامی را در پی نداشت با شرایط حساس آن منطقه حتما شاهد یک مصیبت بزرگ بودیم. ما باید پیش‌بینی چنین مسائلی را بکنیم. من همین جا به‌عنوان وزیر کشور اعلام می‌کنم که هیچ گزارشی از این موضوع به من نرسید.

کاهش آستانه تحمل مردم

در همین حال به گزارش «ایسنا»، وزیر کشور در هفتاد وسومین جلسه شورای اجتماعی کشور با تاکید بر کاهش آستانه تحمل مردم در شرایط کنونی گفت: کاهش آستانه تحمل مردم می‌تواند ناشی از مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باشد.

وی تاکید کرد: در کشور امکانات بسیاری وجود دارد و تمام شبکه‌های اجتماعی توسط نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط رصد می‌شوند، اما باید این رصد با پیش‌بینی و پیشگیری همراه باشد تا قبل از وقوع حادثه‌ای از تبدیل آن به یک موضوع امنیتی جلوگیری کنیم.