گروه خبر: «هیچ‌کدام از وزرا و استانداران در دولت یازدهم تغییر نمی‌کنند.» خبری که مهر پایانی بر تمام شایعات و گمانه‌زنی‌های روزهای اخیر در مورد تغییرات کابینه یازدهم زد. محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روز گذشته با اعلام این خبرو همچنین با بیان اینکه موضوع تغییرات از بن بی‌اساس است و رسانه‌ها نباید به آن دامن بزنند، گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر وزرا و استانداران ندارد و اگر در آینده تغییری متناسب با وضعی انجام شود، این موضوع بحث دیگری است.تکذیب خبر مربوط به تغییر برخی از وزرا و استانداران در حالی روز گذشته از سوی نوبخت صورت گرفت که چندروز پیش خبری به نقل از او مبنی بر تایید تلویحی کابینه منتشر شده بود.

موضوعی که البته روز گذشته با گلایه سخنگوی دولت از آنچه انتشار نادرست آن توصیف کرد همراه شد. نوبخت در ادامه درباره تغییر یکی از فرمانداران نیز گفت: اینکه یک فرماندار براساس نظر استاندار تغییر یابد، برنامه دولت برای تغییرات محسوب نمی‌شود. او همچنین ضمن قدردانی از عملکرد اعضای کابینه گفت: همکاران ما با تمام مشکلاتی که از گذشته همچون۲۹۰۰طرح ناتمام، مسکن‌های ناتمام و بدهی‌های زیاد برجا مانده بود، تلاش می‌کنند و به همین جهت از آنها قدردانی خواهیم کرد.

حذف یارانه‌ها در انتظار تصمیم دولت

البته تغییر وزرا و استانداران تنها خبری نبود که روز گذشته سخنگوی دولت به آن واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد. نوبخت همچنین اعلام کرد که حذف ۴ میلیون یارانه بگیر صحت ندارد. خبری که روز دوشنبه به نقل از او بیان شده بود و دفتر وی نیز همان روز آن را تکذیب کرده بود. سخنگوی دولت گفت: در سال گذشته یارانه ایرانیان خارج از کشور که افزایش قیمت تاثیری بر آنها نداشت، همچنین تعداد معدودی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تمکن مالی آنها به قطعیت رسیده بود، حذف شد. با این حال باید منتظر آیین‌نامه اجرایی این تبصره بمانیم.سخنگوی دولت با اشاره به قانون بودجه ۹۴ و تقلیل رقم هدفمندی به ۳۹ هزار میلیارد تومان ادامه داد: در سال گذشته۲۴۰۰نفر داوطلبانه انصراف دادند و به ما کمک کردند تا طرح تحول سلامت را اجرا کنیم. برخی هم دریافت این مبلغ را حق مسلم خود می‌دانند که باید با تعقل و تدبر برخورد کرد.وی با بیان اینکه دولت باید با تدبیر و تعقل اقدام به حذف یارانه خانوارهای پردرآمد کند، گفت: آیین‌نامه اجرایی حذف اقشار پردرآمد تهیه شده است که بخشی از آن در جلسه گذشته هیات‌دولت بررسی شد و بخشی از آن نیز در جلسه بعدی هیات‌دولت بررسی می‌شود.

مذاکرات هسته‌ای

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره دبه کردن آمریکا در مذاکرات اظهارکرد: مذاکرات در حال انجام است و هر یک از طرفین تلاش می‌کنند که بیشترین منافع را برای ملت خود داشته باشند. نوبخت تصریح کرد: مطمئن باشید در توافق جامع نه‌تنها هیچ‌یک از حقوق ملت ایران ضایع نخواهد شد، بلکه حقوق تضییع شده و تحریم‌های ظالمانه هم برداشته خواهد شد و به حقوقی که الان در حصر قرار گرفته است، دسترسی خواهیم یافت.

ادامه پرداخت یارانه نان

در ادامه سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره برخی نانوایی‌ها که نان را با قیمت بسیار بالایی به بهانه آزادپز بودن عرضه می‌کنند، گفت: تمام فعالیت‌های ما برای این است که مردم مشکل نداشته باشند. آزادپزی برخی از نانوایی‌ها نیز در همین راستا بوده است. نوبخت با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه نان همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: ۲۰ درصد از ظرفیت نانوایی‌های شهر آزادپز شده‌اند اما در عین حال ممکن است تخلفاتی هم صورت گیرد که دستگاه‌های نظارتی باید بیش از پیش بر عملکرد نانوایی‌ها نظارت کنند.

قطع اینترنت و موبایل را تایید نمی‌کنیم

سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان شرقی با توجه به رویداد ورزشی اخیردر تبریز نیز یکی دیگر از محورهای سوال از نوبخت بود که او در پاسخ گفت: رئیس‌جمهوری درباره رویداد ورزشی در تبریز نیز دستور رسیدگی داده است و قطعا اگر حقی تضییع شده باشد فروگذار نخواهد کرد. سخنگوی دولت در ادامه سخنانش قطع اینترنت و موبایل در زمان مسابقه فوتبال تبریز را تایید نکرد.

توصیه به بانک‌ها

سخنگوی دولت درباره رابطه نرخ سود بانکی و بازار سرمایه با بیان اینکه از نظر دولت کاهش نرخ سود بانکی در بازارسهام تاثیر منفی نخواهد داشت، افزود: تاثیرات ایجاد شده در بازار سهام تحت‌تاثیر عوامل سیاسی و روانی است و اگر انتظار این باشد که بانک‌ها در بورس حضور یافته و آن را متعادل کنند، نظر درستی نیست و حتی بانک‌ها باید از بنگاهداری هم فاصله بگیرند. وی اظهار امیدواری کرد وزارت اقتصاد و دارایی در مورد این بازار بررسی کرده و برای رونق آن تلاش کنند.سخنگوی دولت همچنین ورشکستگی برخی موسسات مالی را تکذیب کرد.