ایرنا نوشت: معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: مظنون اصلی حادثه مهاباد پس از دستگیری اعترافاتی داشته است. سردار سعید منتظرالمهدی روز گذشته افزود: مظنون در همان ساعات اولیه دستگیر و در اختیار دادسرا قرار گرفته که اکنون کارهای قضایی وی در حال انجام است. همچنین تعدادی مظنون نیز در این استان دستگیر شده و تحت بازجویی قرار گرفته‌اند.

منتظرالمهدی همچنین گفت: هیچ ردپایی از مظنونان انتظامی و امنیتی در پرونده حادثه مهاباد وجود ندارد و مظنون در همان ساعات اولیه دستگیر شد. همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی درباره دستگیری عوامل اصلی آتش زدن هتل «تارا» و انگیزه این افراد نیز گفت: تعدادی به‌عنوان مظنون ماجرا دستگیر شده‌اند؛ این در حالی است که مردم و اهالی به دلیل اتفاقاتی که در هتل رخ داده بود از رئیس هتل ناراضی بودند.

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده

همچنین به گزارش «ایسنا»، دادستان عمومی و انقلاب مهاباد گفت که پرونده مرگ دختر جوان مهابادی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود. اصلان حیدری گفت: پرونده این حادثه به بازپرسی دادسرای مهاباد ارجاع شده و تحقیقات لازم در زمینه مرگ مشکوک این دختر جوان با دقت کامل در حال انجام است. همچنین غلامعلی محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه این پرونده در حال رسیدگی است، گفت: اگر اجازه می‌دادند از همان اول درست رسیدگی می‌شد، شاید مشکلات کمتر بود؛ الان هم نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وارد شده‌اند و افرادی که در این زمینه لازم بوده احضار و بازداشت شده‌اند.