دنیای اقتصاد: گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در فروردین ماه سال ۱۳۹۴ عدد ۲۱۸.۶ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۲/ ۱ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱/ ۱۳ درصد است که نسبت به ماه قبل (۵/ ۱۳) کاهش یافته است. شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در فروردین ماه سال ۱۳۹۴ عدد ۲۱۸.۶ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۲/ ۱درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱/ ۱۳ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵/ ۱۳) کاهش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم روستایی) در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال ۹۴ به دوره مشابه سال قبل ۴/ ۱۳۴ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۳ (۷/ ۱۳) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۲۴۱.۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۵/ ۱درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸/ ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه ۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴/ ۸ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۳ (۹/ ۸) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در فروردین ماه ۹۴ به رقم ۲۰۳.۰ رسید که ۹/ ۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد. میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲/ ۱۶ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال ۱۳۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۶/ ۱۷درصد است که نسبت به تورم دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۳ (۸/ ۱۷ درصد) کاهش یافته است.