گروه خبر: روزهای سخت و پرکار تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هنوز تمام نشده است. با گذشت حدود ۱۰ روز از تفاهم هسته‌ای در لوزان سوئیس، اعضای ارشد تیم مذاکرات همچنان در حال ارائه گزارش این مذاکرات به مقام‌های کشور هستند. این تیم ابتدا در مجلس حضور پیدا کردند و دو روز گذشته را نیز صرف ارائه گزارش به اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای راهبردی روابط خارجی کرده‌اند. در همین راستا روز جمعه علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با اعضای جامعه مدرسین دیدار کرد و گزارش مبسوطی از روند مذاکرات هسته‌ای در گذشته و در ماه‌های اخیر ارائه و به مسائل فنی و دیگر برنامه‌های هسته‌ای کشورمان اشاره کرد. به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این جلسه که به ریاست آیت‌الله یزدی و با حضور دیگر اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، رئیس سازمان انرژی اتمی در بخشی از سخنان خود به هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در ارتباط با سیاست‌های کلی و ترسیم خط مشی‌ها از سوی معظم له اشاره کرد و گفت: حمایت‌های ایشان برای تیم مذاکره‌کننده بسیار راهگشا بوده و تذکراتی که در سخنان اخیرشان به مسوولان و تیم مذاکره‌کننده دادند باید جدی و سرلوحه کار قرار گیرد. رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: فعلا نتیجه این مذاکرات رسیدن به یک فهم مشترک است و همین طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر تقدیر بر این باشد طی چند ماه آینده به یک توافق جامع که عزت ملت ایران حفظ شود، خواهیم رسید. در ادامه این جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نکاتی را در این زمینه مطرح کردند.

گزارش به شورای راهبردی روابط خارجی

روز گذشته نیز اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از جمله علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه در غیاب محمد جواد ظریف که در سفر خارجی بود با حضور در شورای راهبردی روابط خارجی، ضمن توضیح درباره مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵، به سوالات اعضای شورا پاسخ دادند. به گزارش «ایرنا»، در پایان جلسه کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، از زحمات تیم مذاکره‌کننده تشکر کرد و گفت: آنچه تاکنون به دست آمده است بی‌شک حاصل ایستادگی ملت قهرمان ایران در برابر زورگویی‌های بیگانگان است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین بر ضرورت ایستادگی و هوشیاری هرچه بیشتر در تدوین متن سند نهایی و تضمین امنیت دانشمندان و تاسیسات هسته‌ای کشور توسط طرف‌های دیگر تاکید کرد.