ایرنا: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مناسبت سال نو تاکید کرد: تعامل با دنیا در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت، ضرورت ملی و اسلامی است و دولت‌ها و مجامع بین‌المللی هم بدانند که ایران هراسی، ایران گریزی و ایران ستیزی هیچ نفعی برای ملت‌ها و دولت‌ها ندارد. هاشمی در بخش دیگری از این پیام ابراز امیدواری کرد سال پیش رو سال همکاری و همدلی دولت و ملت و نقطه عطف پیشرفت‌ها، مخصوصا پس از عقبگردهای سال‌های اخیر باشد و کشور در سایه اسلام و اهل بیت از دعاهای امام راحل و شهیدان بزرگوار برخوردار باشد و مردم و مسوولان از افراط و تفریط، توهین و تهمت، دروغ و ریا، تجسس در کارهای مردم، غیبت، تحقیر دیگران، زورگویی‌ها، تبعیض و دیگر رذیلت‌های اخلاقی دوری کنند. هاشمی در ادامه پیامش افزود: نکته ظریف در نگاه به دنیای امروز که به حق زمین و زمانش دهکده جهانی، عصر انفجار اطلاعات نامیده می‌شود، توجه به این موضوع مهم است که دشمن تراشی در بعد خارجی، آن هم در کشوری که تابلوی معاشرتش «اسلام» است، شجاعت نیست و به فرموده قرآن کریم در آیه «إِن جَنَحُواْ لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا» تعامل با دنیا در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت، ضرورت ملی و اسلامی است و دولت‌ها و مجامع بین‌المللی هم باید بدانند که ایران هراسی، ایران گریزی و ایران ستیزی هیچ نفعی برای ملت‌ها و دولت‌ها ندارد.

افراط و خشک مقدسی‌ها روز به روز منزوی‌تر می‌شوند

همچنین به گزارش انتخاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دلنوشته‌ای که روز گذشته برای مردم ایران نوشت با بیان اینکه ایران امروز بهار «بیداری اعتدال» در ایران عزیز ماست نوشت:

من باشم یا نباشم/ مطمئنم! فردای فرزندان ما و فردای این مرز و بوم و این انقلاب/ آکنده از اعتدال خواهد بود/ و افراط و خشک مقدسی‌ها روز به روز منزوی‌تر خواهد شد./ پس به حرمت اعتدال علوی/ می‌گویم:/ «مردم ایران، سلام»/ فردا از آنِ شماست.