گروه خبر: پس‌لرزه‌های سیاسی حمله به علی مطهری در شیراز ادامه دارد. از هفته گذشته که نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در شیراز مورد حمله قرار گرفت، موج واکنش‌ها به آن از سوی هرد و جناح تمام نشده است. دیروز نیز قائم‌مقام وزیر کشور با بیان اینکه فیلم ۲۰ دقیقه‌ای از حادثه حمله به علی مطهری در شیراز در دست داریم، گفت: در این فیلم چهره‌ها مشخص هستند، اما هنوز کسی بازداشت نشده است. حسینعلی امیری اعلام کرد: تعداد به‌طور دقیق مشخص نیست؛ اما گفته می‌شود در وقوع حادثه شیراز ۵۰ تا ۲۰۰ نفر دخیل هستند.

به گزارش «ایرنا» امیری در نشست خبری پایان سال خود با خبرنگاران افزود: هم‌اکنون هیاتی عالی‌رتبه برای بررسی بیشتر موضوع حمله به نماینده مجلس، عازم شیراز شده‌اند که برای تعیین نتیجه نهایی باید منتظر گزارش این هیات بمانیم.

امیری تاکید کرد: در حادثه حمله به مطهری هر کسی که عامل یا قاصر بوده است به‌طور قطع مجازات خواهد شد.

همچنین به گزارش «ایسنا»، امیری در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال عزل استاندار فارس گفت: باید صبر کنیم هیات اعزام شده نتیجه بررسی‌های خود را اعلام کند تا بعد این موضوع بررسی شود. دستور رئیس جمهوری بسیار قاطع است و ایشان فرموده‌اند که با قاصران یا مقصران هم باید برخورد شود؛ ولی نباید پیشداوری کرد.

حادثه شیراز به نظام کمک نکرد

روز گذشته مجلس نیز یک بار دیگر صحنه واکنش به حمله به علی مطهری بود. از یکسو غلامرضا اسداللهی نماینده مردم تربت‌جام در تذکری خواستار برخورد با عوامل حمله‌کننده به مطهری شد و گفت: نباید اجازه عادی شدن چنین رفتارهایی داده شود و از سوی دیگر علی لاریجانی رئیس مجلس در نشست خبری‌اش اعلام کرد که اقداماتی همچون حادثه شیراز به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش «ایرنا»، وی افزود: این گونه برخوردها به وجهه کشور در خارج و داخل ضربه می‌زند. فکر نکنند این امور کمکی به نظام می‌کند، بلکه این گونه موارد به نظام لطمه می‌زند. محمد رضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز دیروز در نشست خبری‌اش درباره حمله شدید فیزیکی به علی مطهری در شیراز اظهار کرد: هر نوع حرکت و رفتار خلاف قانون از هر مرجعی سربزند، محکوم و قابل تعقیب قضایی است. به گزارش «ایرنا»، با هنر تصریح کرد: البته آقای مطهری هم بعضا حرف‌هایی می‌زنند و بعضی اوقات رفتارهای غیرمعمول دارند که اگر رعایت کنند برای خود و خانواده‌اش نیز مفیدتر خواهد بود. در این میان روز گذشته علی مطهری در نامه‌ای سرگشاده به معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس هیات تحقیق حادثه اخیر در شیراز توضیحاتی درباره این حادثه ارائه کرد.

به گزارش فرارو، مطهری همچنین در دیداری که با جمعی از خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی و فاجعه هفتم تیر که به منظور اظهار انزجار از مسببان حادثه شیراز، به منزل او رفته بودند، گفت: در شیراز که این اتفاق افتاد، افرادی بودند که به کاری که می‌کردند معتقد بودند و با آن جدیت که به من حمله می‌کردند، انگار که من یک فرد منحرف، منافق و مهدور الدم هستم. انگار نتانیاهو وارد شیراز شده است و اصلا باور نمی‌کردم. واقعا به قصد کشتن من آمده بودند و نزدیک بود آنجا تلف شوم. در همین حال موج محکوم کردن این اتفاق ادامه دارد همچنانکه روز گذشته علی‌اکبر آشتیانی از اعضای قدیمی بیت امام (ره) و آیت‌الله موسوی بجنوردی نیز حمله به علی مطهری را محکوم کردند.