گروه خبر: ماجرای پول‌های کثیف که چندی پیش وزیر کشور از احتمال ورود آن به سیاست خبر داده بود حالا مشاور ارشد رئیس‌جمهوری را به اظهارنظر در این باره واداشته است. اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهوری سال ۹۴ را سال افشای کسانی دانست که می‌خواهند با پول‌های بادآورده و کثیف وارد بازی سیاسی شوند. او در این باره تاکید کرده است که نمی‌گذاریم عده‌ای با پول‌های کثیف در سال ۹۴ به پیروزی برسند و هر جا نیاز به افشا باشد، این کار را می‌کنیم. به گزارش «ایرنا»، اکبر ترکان که این مطلب را در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی «ندای ایرانیان» مطرح کرد، ادامه داد: «آقای احمدی‌نژاد یک فرد یا یک دولت نبود، بلکه یک جریان برنامه‌ریزی شده را با خود داشت، اما این جریان اکنون مدعی است که احمدی‌نژاد را نمی‌شناسد، در حالی که این‌طور نیست.» او با بیان اینکه این جریان فکری، سیاسی و اقتصادی منافعش در استفاده از موقعیت‌های بادآورده دولت قبل بود، تاکید کرد: «حتی اگر ۱۰ بار هم خودشان را غسل کنند و آب بکشند، نمی‌توانند تخلفات خود و همراهی‌شان با تخلفات را انکار کنند.»

ترکان با اشاره به اینکه اینها هر اسمی روی خودشان بگذارند و هر ائتلافی برای انتخابات انجام دهند، نمی‌توانند ازپول‌های کثیفی که به دست آورده‌اند تبری بجویند، اضافه کرد: «آنها با این پول‌های کثیف می‌خواهند در آوردگاه‌های سیاسی سال ۹۴ شرکت کنند و اینکه سال ۹۴ ما سکوت کنیم و چیزی نگوییم و نقاب از چهره کسی برنداریم، درست نیست.»

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه همین الان پول‌های کثیف و قاچاق بخشی از مدیریت کشور را درگیر کرده است، تاکید کرد: «ما نباید اجازه تکرار این امر را بدهیم. مسلما عده‌ای می‌خواهند در سال ۹۴ با پول‌های کثیف و بادآورده وارد بازی سیاسی شوند و البته ما هم سکوت نخواهیم کرد. سال ۹۴، سال افشای آنها است.» ترکان در پاسخ به این پرسش که اگر دولت یازدهم نتواند وعده‌هایش را عملی کند، قطعا در سال سوم حرکت خود تضعیف خواهد شد، تاکید کرد: «کسانی که تا دیروز دستشان در جیب دولت بود و امروز این دست کوتاه شده است مانع حرکت ما هستند، هر جا ما به نقطه کانونی فسادهای آنها می‌رسیم سر و صدا‌ها بلند می‌شود. هر جا از آنها بحث می‌کنیم خط و نشان کشیدن‌ها علیه دولت شروع می‌شود. کسانی که در فاجعه دولت احمدی‌نژاد شریک بودند امروز خود را مبرا از هر گونه گناهی می‌دانند، کسانی که از مفاسد اقتصادی رانت و رشوه گرفتند تا همراه باشند و سکوت کنند امروز خود را علیه‌السلام می‌دانند. اینها نمی‌دانند که تمام اسامی آنها موجود است و دولت اگر بخواهد می‌تواند اسامی آنان را فاش کند.»

از سوی دیگر سخنان وزیر کشور درباره ورود پول‌های کثیف به سیاست، موجب شد سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس خواهان ارائه توضیحات وزیر کشور درباره پول‌های کثیف در انتخابات، در جلسه علنی مجلس شود. بهروز نعمتی در گفت‌و‌گو با «ایسنا» با بیان اینکه ما خواستار توضیحات وزیر کشور هستیم، افزود: «حتما آقای رحمانی فضلی ادله‌ای درمورد موضوع پول‌های کثیف دارند که این مساله را مطرح کردند، در ضمن این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در جلسه علنی مطرح شود.»