گروه خبر: سفر دو روزه رئیس‌جمهوری به استان قم با حمایت گسترده آیات عظام از عملکرد دولت یازدهم همراه بود. حسن روحانی روز چهارشنبه هفته گذشته عازم شهر مقدس قم شد و پس از دیدار و گفت‌وگو با مردم و بازدید از مجموعه طرح‌های در دست اجرا در این شهر، به دیدار آیات عظام رفت. آیات عظام نیز در دیدار با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری از عملکرد دولت یازدهم در بخش‌های مختلف حمایت کرده و بر ادامه فعالیت‌های دولت در عرصه خدمات اجتماعی، بهداشتی، رفاهی و اشتغال تاکید کردند. همچنین به گزارش «ایرنا»، آیات عظام در دیدار با رئیس‌جمهوری علاوه‌بر دعا برای موفقیت هرچه بیشتر دولت تدبیر و امید، به فعالیت‌های ارزنده دولت از ابتدای دوره یازدهم اشاره کرده و نکاتی را نیز یادآور شدند. حسن روحانی نیز در این دیدارها درباره عملکرد دولت در بخش‌های مختلف توضیحاتی ارائه کرد. وی همچنین در جلسه شورای اداری استان قم با تاکید بر اینکه دولت یازدهم با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی مردم، همه توان خود را برای حل مشکلات کشور به‌کار گرفته است، تصریح کرد: حمایت صریح مراجع معظم تقلید، علما، فضلا، روحانیون و مردم، مسوولیت دولت را در حل سریع‌تر مشکلات کشور و به‌ویژه قم، سخت‌تر و سنگین‌تر می‌کند. حسن روحانی روز پنج‌شنبه در دومین روز از چهاردهمین سفر استانی خود به قم ضمن حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اعضای جامعه مدرسین دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محور مهم‌ترین سخنان رئیس‌جمهوری در سفر دو روزه‌اش به قم را در نشست خبری، در دیدار با ایثارگران و برگزیدگان استان قم و در دیدار علما، فضلا و طلاب استان قم را در ادامه می‌خوانید:

* آمارهای اعلامی متفاوت نیست. بعضی‌ها مثل اینکه این آمارها را به شوخی گرفته‌اند. ما یک آمار تورمی ۱۲ ماهه داریم.

* یک آمار نقطه به نقطه که به صورت مقایسه‌ای مقاطع زمانی امسال و سال گذشته را مقایسه می‌کند و یک آمار مربوط به تورم هر ماه که برخی‌ها اینها را کنار هم می‌گذارند و نتیجه می‌گیرند که تناقض وجود دارد.

* آمار اعلامی کاملا شفاف است، البته اختلافات جزئی بین آمار ارایه شده از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار وجود دارد که بد هم نیست. دولت در این زمینه هیچ دخالتی ندارد و این دستگاه‌ها کاملا در چارچوب کار خودشان عمل می‌کنند و هیچ‌وقت دستوری عمل نمی‌کنند و دولت نمی‌تواند به آنها دستور دهد که چگونه آمار را محاسبه و اعلام کنند.

* مراجع نظراتی داشتند که با بنده در جریان گذاشتند و بنده نیز نکاتی به نظرم می‌رسید که در این دیدارها بیان کردم و لازم می‌دانم سپاس خود را از همه مراجع برای حمایت آنها از دولت و نظرات شریفشان اعلام کنم.

* نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند و این فکر که زنان صرفا باید به مسائل بچه‌داری و خانه‌داری بپردازند و دنبال تحصیل علم و مشاغل اجتماعی نباشند، امکان‌پذیر نیست و دوران آن به‌سر آمده است.

* نگذاریم کسی القا کند حرف زدن، اظهار اندیشه و بیان در جمهوری اسلامی ایران محدودیت دارد و فضا برای بیان و نظر در کشور همیشه باید به تبعیت از حوزه علمیه ادامه پیدا کند.

* نباید اینگونه باشد که وقتی سخن از امر به معروف و نهی از منکر به میان آمد، ذهن مردم محدود به چند حکم خاص شود.

* اگر حوزه‌ها استقلال خود را از دست بدهند، دیگر حوزه مورد انتظار تاریخ و مردم نیستند و دولت اصلا قائل به این نیست که حوزه‌ها دولتی شوند و یا حتی در همه مسایل از دولت حمایت کنند. همان‌قدر که حمایت حوزه‌ها از دولت برای ما مهم است، نقد و تذکر آنها نیز برای ما اهمیت دارد.

* همه حق دارند دولت را نقد کنند، به‌ویژه حوزه‌ها که دولت به آنها تعلق دارد.

حمایت گسترده آیات عظام از عملکرد دولت روحانی