عارف: ان‌شاءالله روحانی رئیس‌جمهور هشت ساله خواهد بود

گروه خبر: محمد‌رضا عارف، رئیس بنیاد ایرانیان روز گذشته برنامه‌های پیشنهادی‌اش را برای انتخابات مجلس اعلام کرد. او همچنین با ابراز امیدواری مبنی‌بر اینکه حسن روحانی رئیس‌جمهوری ۸ ساله باشد از برنامه‌های جدی برای انتخابات مجلس آینده خبر داد.عارف که به گلستان سفر کرده است در دانشگاه گلستان با بیان اینکه جریانی درصدد است ریشه اصلاحات را در کشور بخشکاند، تاکید کرد: «دو جریان اصیل در کشور وجود دارند که حذف شدنی نیستند و هردو این جریان‌ها باید حضور جدی در انتخابات مجلس آینده داشته باشند.»عارف با تاکید بر حمایت از دولت گفت: «دولت تدبیر و امید برای اجرا کردن برنامه‌هایش با چالش جدی رو‌به‌رو است. بعضی از سوال‌ها و نطق‌هایی که در مجلس مطرح می‌شود هیچ کمکی به جلو رفتن امور و بهبود فضا در کشور نمی‌کند. باید مجلسی مقتدر، کار‌شناس، پرسشگر و همراه با دولت بر سر کار بیاید.» به گزارش «ایسنا»، عارف تاکید کرد: «با روند مثبتی که از دولت تدبیر و امید شاهد هستیم ان‌شاءالله آقای روحانی رئیس‌جمهور هشت ساله خواهد بود و از درون جبهه اصلاحات برای ایشان رقیب تراشی نخواهد شد.» عارف با بیان اینکه برای انتخابات مجلس آینده برنامه جدی داریم، افزود: «هنوز نمی‌خواهیم فضای کشور را برای انتخابات سیاسی کنیم و زمان فعالیت سیاسی فرا می‌رسد. در حال حاضر فعالیت درون تشکیلاتی داریم.»

او با بیان اینکه نباید فضای قبل از سال ۹۲ بر ما حاکم شود، گفت: «هیچ نگرانی نداریم که در انتخابات پیش رو بعد از تایید صلاحیت‌ها بتوانیم تعداد نامزدها را در هر شهرستان به یک نفر برسانیم. این مهم‌ترین مساله امروز ماست. تلاش‌هایی را برای تعیین راهبرد‌های اجماع و راهبردهایی نظیر تدوین برنامه‌ها و ویژگی کاندیداها داشته‌ایم.»معاون اول دولت دوم اصلاحات در ادامه گفت: «کار اصلی انتخابات مجلس از حوزه‌ها شروع می‌شود و نمی‌شود یک نسخه برای تمام حوزه‌های انتخابی پیچید. حتی در یک استان نمی‌شود برای همه حوزه‌ها یک نسخه پیچید. شرایط خاص شهرستان‌ها، ویژگی‌های جغرافیایی، تعصب‌ها و مشکلات آن‌ها ایجاب می‌کند که برای هر حوزه برنامه خاص در نظر بگیریم. این برنامه باید به کمک بزرگان و نخبگان حوزه‌ها تدوین شود.»

توصیه به اصلاح‌طلبان

عارف در پایان با بیان اینکه روند فعلی روند قابل قبولی است، گفت: «برای به‌دست آوردن اکثریت مجلس باید اصلاح‌طلبان تلاش مضاعفی کنند.»همچنین به گزارش «انتخاب»، عارف درباره همکاری خود با دولت روحانی گفت: «سمت معاون اولی به من پیشنهاد نشد، ولی با توجه به تجربه‌ای که از دوم خرداد ۷۶ کسب کردم که بعد از آن اکثر اصلاح‌طلبان وارد قدرت شدند و نتوانستیم سرمایه عظیم ایجاد شده را محافظت کنیم در این دوره تصمیم گرفتم با استفاده از این تجربه مسوولیت اجرایی را قبول نکنم و از سرمایه اجتماعی ایجاد شده پس از انتخابات ۹۲ حفاظت کنم.» عارف در پایان با اشاره به این‌که آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی یکی از استوانه‌های نظام است که حضور‌شان برای انقلاب موثر بوده است، گفت: «من به عملکرد احمدی‌نژاد انتقادهای زیادی داشتم که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کردم. نقد جدی به جریان سیاسی که ایشان را بر سر کار آورد داشتم؛ البته تاریخ را نمی‌توان پاک کرد.»