ایرنا: نمایندگان مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان مصوب کردند که مساجد و اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی از پرداخت حق انشعاب آب، فاضلاب، برق و گاز برای یک بار معاف هستند. نمایندگان مجلس در ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان درخصوص طرح الحاقی به مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ماده ۲۱ را اصلاح کردند. براساس این مصوبه فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها، موسسات قرآنی، دارالقرآن‌ها، حوزه‌های علمیه، گلزارهای شهدا، امامزاده‌ها، خانه‌های عالم روستا و اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی مصوب در قانون اساسی از پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز برای یک بار هزینه مصارف ماهانه شامل عوارض مربوطه معاف هستند. این حکم شامل اماکن تجاری وابسته به آنها نیست.

همچنین نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان ماده ۲۵ را اصلاح کردند که براساس آن مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آن دسته از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی که عملیات اجرایی آن پایان نیافته، در پایان هر سال مالی پس از واریز به خزانه می‌تواند با درج در بودجه به سال‌های بعد منتقل شود تا به مصرف همان طرح و پروژه برسد.

از دیگر موارد مصوب مجلس حذف بخشی از ماده ۴۹ در مورد الزام دولت به ایجاد بیمه پایه سلامت است. همچنین نمایندگان با این حذف ماده ۴۹ را این‌گونه اصلاح کردند که به دولت اجازه داده می‌شود که از محل ردیف‌هایی که در محل بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود حق بیمه سهم کارفرما، بیمه درمانی و هزینه حمایتی طلاب و کمک به رزمندگان معسر دارای بیش از یک سال سابقه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها، جانبازان معسر بین ۵ تا ۲۴ درصد، جانبازان بسیجی و وظیفه غیرشاغل نیازمند را پرداخت کند.