ایسنا: رئیس‌جمهور جزئیات جلسه روز گذشته سران قوا که به میزبانی رئیس قوه‌قضائیه برگزار شد را تشریح کرد. حسن روحانی پس از پایان جلسه روسای قوا در جمع خبرنگاران گفت: همیشه جلسه سران قوا پر خیر و برکت است و ان‌شاءالله این جلسه نیز این‌چنین باشد. وی با بیان اینکه «در جلسه مباحث مختلفی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت»، افزود: اولین مساله بودجه سال آینده بود که تنظیم آن مراحل نهایی خود را در مجلس طی می‌کند و در مورد آن هماهنگی‌هایی انجام شد. وی اظهار کرد:‌ مساله بعدی موضوع فضای کسب‌و‌کار بود و اینکه امروز ما نیاز داریم موانع کسب‌وکار را برداریم. دولت و مجلس همیشه نسبت به این موضوع اهتمام داشته‌اند و قوه‌قضائیه نیز حمایت‌های لازم را انجام داده است، ولی هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ از جمله این مشکلات بحث معوقات بانکی است. برخی افراد به‌خاطر مشکل اقتصادی نظیر تغییر نرخ ارز بدهکارند و متخلف نیستند. در این جلسه قرار شد این موضوع در دولت مورد بحث قرار گیرد و کمیته‌هایی در استان‌ها در این رابطه تشکیل شود. وی افزود: ما در این زمینه قانون داریم ولی قرار شد اگر لازم باشد در مجلس نسبت به تصویب قانون جدید اقدام شود و قوه‌قضائیه نیز کمک‌های لازم را انجام دهد. رئیس‌جمهور با بیان اینکه «روند مذاکرات هسته‌ای از دیگر موضوعات مورد بحث سران سه قوه بود»، افزود: تیم مذاکره‌کننده مورد تایید همه مسوولان نظام است و مقام معظم رهبری نیز چند بار تیم مذاکره‌کننده را مورد لطف و عنایت خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه «روند مذاکرات به خوبی و در چارچوبی که نظام جمهوری اسلامی مقرر کرده توسط تیم مذاکره‌کننده پیش می‌رود، افزود: ما امروز داریم به نقاط خوبی نزدیک می‌شویم و غرب به این نتیجه رسیده که باید حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد. البته هنوز در مواردی فاصله‌ها تمام نشده و اختلافاتی وجود دارد؛ ولی در برخی موارد فاصله‌ها کم شده است.

وی گفت: ما امروز نکاتی را که تیم مذاکره‌کننده باید درنظر داشته باشد و همچنین روند مذاکرات در ماه‌های آینده را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. روحانی موضوع هوای کلان‌شهرها را به عنوان یکی دیگر از مباحث بررسی شده از سوی سران قوا مورد اشاره قرار داد.