ایرنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جمهوری اسلامی ایران و کویت در زمینه اعزام نیروی کار متخصص با یکدیگر همکاری می‌کنند. علی ربیعی در دیدار با جمال محمد‌الدوسری رئیس سازمان عمومی نیروی کار کویت، تفاهم‌نامه‌ای را در زمینه گسترش همکاری در زمینه‌های اعزام نیروی کار، آموزش فنی و حرفه‌ای و دیگر زمینه‌های اجتماعی در حوزه مسوولیت دو وزارتخانه امضا کردند. ربیعی با یادآوری اینکه در زمان اشغال کویت توسط رژیم عراق، همواره ایران بر حمایت از کویت تلاش‌های زیادی را انجام داد؛ بنابراین امیدوارم مذاکرات امروز منجر به بهبود زندگی مردم دو کشور شود.

وی درخصوص تفاهم‌نامه‌ای که ایران و کویت در سال ۲۰۰۱ میلادی با یکدیگر امضا کرده‌اند، گفت: برای اجرای ماده هشت تفاهم‌نامه یادشده کمیته فنی باید تشکیل شود تا تعاملات و همکاری دو کشور را در حوزه کار سریع‌تر پیگیری کنند.

ربیعی ادامه داد: وابسته کار ایران در کویت می‌تواند برای سرعت بخشیدن به اعزام نیروی کار فعالیت خود را افزایش دهد؛ زیرا ایران دارای نیروی تحصیلکرده و متخصص توانمندی است. همچنین به لحاظ آموزش مهارت، ایران در شرایط بسیار خوبی قرار دارد که می‌تواند در این دو زمینه نیرو به کویت اعزام کند. وی تاکید کرد: منافع ملی کویت برای ما بسیار مهم است و یقین دارم با اعزام نیروی ماهر ایرانی، زمینه‌های توسعه در کویت ارتقا می‌یابد. ربیعی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی حدود ۳۹ میلیون نفر از جمعیت کشور را در برمی‌گیرد، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری شستا تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی فعالیت می‌کند که با منابع صندوق که متعلق به کارگران ایران است در جهت منافع آنها امر سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهد. به گفته ربیعی، زمینه‌های همکاری میان دو کشور بسیار است، شستا در بخش‌های نفت و گاز، پتروشیمی، دارو و سیمان و معدن فعال است که می‌توانیم همکاری‌های دو کشور را در زمینه‌های یادشده افزایش دهیم. وی یادآور شد: هم اکنون نیمی از سیمان کشور توسط شرکت‌های وابسته به وزارت کار تولید می‌شود؛ هرچند در زمینه مصالح ساختمانی هم شرکت‌های بزرگی داریم که می‌توانیم همکاری‌های خود را در زمینه‌های یادشده توسعه دهیم.