گروه خبر: به‌دنبال شهادت پنج نفر از ماموران نیروی انتظامی در جریان درگیری شنبه شب نیروهای انتظامی با سارقان مسلح در گلپایگان روز گذشته نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، خواهان رسیدگی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به اتفاقات اخیر در شهرستان گلپایگان شد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی ناجا در این حادثه سه نفر از ماموران انتظامی و دو نفر از شهروندان به شهادت رسیدند و پنج نفر نیز مجروح شدند. بر اساس این گزارش، ساعت ۱۷:۵۰ روز شنبه ماموران پاسگاه انتظامی کنار رودخانه و یگان امداد این منطقه با توجه به تیراندازی سارقان مسلح به پلیس در شهرستان خمین هنگام گشت و کنترل در مسیر سعیدآباد - خمین به یک دستگاه خودرو تیبا سفید رنگ که چهار سرنشین داشت، مشکوک شدند. سارقان با بستن رگبار به سمت ماموران، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان و یکی از کارکنان پلیس راهور را به شهادت رسانده و دو نفر دیگر از عوامل نیروی انتظامی را نیز مجروح کردند. در این درگیری یک نفر از مهاجمان به هلاکت رسید و سه نفر دیگر، با رها کردن خودرو تیبا و با تهدید و سرقت یک دستگاه پژو ۴۰۵، از صحنه درگیری متواری شدند. این در حالی است که مهاجمان پس از طی مسافتی با رها کردن خودرو پژو، اقدام به سرقت یک دستگاه آمیکو یخچال‌دار کرده و سپس با رها کردن آن در حوالی روستای «در» گریختند. در ادامه این عملیات، عوامل انتظامی یک دستگاه وانت نیسان رها شده را در حوالی روستای «در» کشف کردند که در بررسی‌ها مشخص شد راننده نیسان براثر اصابت گلوله در داخل خودرو کشته شده و جسد فرزند ۱۷ ساله وی نیز در حاشیه جاده کشف شد که احتمال تیراندازی و قتل آنان از سوی مهاجمان متصور است. در همین حال به گزارش «ایرنا»، روز گذشته سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان اصفهان تعداد این سارقان را سه نفر ذکر کرد و ادامه داد: یک نفر از آنها در جریان درگیری با نیروی انتظامی گلپایگان کشته شد و دو نفر دیگر متواری شده و تحت تعقیب قرار دارند. فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: با همکاری ماموران انتظامی و شورای تامین استان موضوع در حال پیگیری است و به‌زودی ضاربان معرفی می‌شوند.

درخواست نایب رئیس مجلس از کمیسیون امنیت ملی

در همین ارتباط به گزارش «ایرنا»، محمدحسن ابوترابی‌فرد دیروز در جلسه علنی مجلس در تذکری با یادآوری سخنان سیدمحمد حسین میرمحمدی، نماینده گلپایگان مبنی‌بر اینکه برخی از اشرار در این شهرستان دست به رفتارهای غیرقابل تحمل زده‌اند از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواست که با توجه به اهمیت موضوع که منتهی به شهادت برخی از هموطنان و قائم‌مقام فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان شده آن را هرچه سریع‌تر بررسی و اقدامات عاجلی برای برخورد با تبهکاران و کسانی که در این زمینه مقصر هستند، انجام شود.