گروه ترجمه: براساس محاسباتی که در زمینه هزینه‌های زندگی انجام شده است، چین در سال جاری آمریکا را پشت‌سر خواهد گذاشت و به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد. به گزارش تلگراف، آماری که توسط صندوق بین‌المللی پول منتشر شده است، نشان می‌دهد در سال جاری قدرت خرید چینی‌ها از قدرت خرید آمریکایی‌ها پیشی خواهد گرفت. این آمار نشان می‌دهد در سال جاری برابری قدرت خرید در چین به ۶۳۲/۱۷ تریلیون دلار خواهد رسید. این درشرایطی است که برابری قدرت خرید در آمریکا به ۴۱۶/۱۷ تریلیون دلار می‌رسد.

براساس محاسبات قبلی صندوق بین‌المللی پول و با درنظر گرفتن معیار برابری قدرت خرید، پیش‌بینی می‌شد چین در سال ۲۰۱۹ از آمریکا پیشی می‌گیرد. این در شرایطی است که براساس تحلیل انجام شده توسط مرکز آی‌اچ‌اس، چین به لحاظ تولید ناخالص داخلی تا سال ۲۰۲۴ از آمریکا پیشی نخواهد گرفت. این مرکز پیش‌بینی می‌کند هزینه مصرف‌کننده در چین طی دهه آینده سه برابر خواهد شد و به ۵/۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید. این در شرایطی است که صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصادی جهان پیش‌بینی کرده است اقتصاد چین در سال جاری با رشد ۴/۷ درصدی رو به رو خواهد شد.

این صندوق در گزارش خود تاکید کرده است که مقامات چین باید اصلاحات ساختاری را درپیش گیرند. این نهاد بین‌المللی همچنین نگرانی خود را درباره بازار املاک چین ابراز کرده است. سیاست‌گذاران چین با این چالش رو به رو هستند که قیمت املاک را به‌گونه‌ای کاهش دهند که موجب فروپاشی بازار املاک نشود.