خبرآنلاین: سردار حسین علایی یکی از فرماندهان سابق سپاه، در خصوص عملکرد دولت یازدهم در عرصه بین‌المللی گفت: دولت یازدهم در شرایطی روی کار آمد که ایران روابط بسیار نامناسبی با کشورهای تاثیرگذار جهان داشت که روز به روز این روابط وخیم‌تر می‌شد. وی ادامه داد: خواست ملی این بود که ایران در موقعیت قابل قبول خود بایستد و اجازه ندهیم جایگاه ایران در سطح ملی تضعیف شود. سردار علایی با بیان این موضوع که یکی از اولویت‌های دولت یازدهم ترمیم روابط با سایر کشورهای بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: به نظر می‎رسد دولت تدبیر و امید از زمانی که روی کار آمده است در تلاش است که روابط ایران را با سایر کشورها بهبود ببخشد، با نگاهی اجمالی می‌بینیم که روابط ایران با سایر کشورها نسبت به خرداد ماه سال ۹۲ بهبود یافته و درحال توسعه است. مدیر عامل فعلی هواپیمایی آسمان تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم قطار تحریم‌ها علیه ایران و روند امنیتی‌سازی ایران از سوی قدرت‌های بزرگ متوقف شده است. سردار حسین علایی، فرمانده اسبق نیروی هوایی سپاه پاسداران، با اشاره به تجربه حسن روحانی در زمینه هسته‌ای، گفت: مهم‌ترین مساله ایران حل مساله هسته‌ای بوده است. در دوره‌های گذشته با توجه به مشکلاتی که وجود داشت سعی می‌کردند ایران را به‌عنوان اصلی‌ترین محور مشکلات امنیت جهانی معرفی کنند، اما شاهد هستیم که دولت یازدهم در تلاش است تا نگرش جهانی علیه ایران را تغییر دهد.

سوال نماینده بناب از نمایندگان

و پاسخ بذر پاش

گروه خبر: نماینده بناب با اشاره به مراسم پرشور تشییع پیکر مرتضی پاشایی از نمایندگان پرسید: آیا می‌توانید بگویید اگر اتفاق مشابهی برای شما هم بیفتد چند نفر از پاپ‌خوانان کشور یا مردمی که نمایندگی آنها را بر عهده دارید در مراسم ختم شما حضور می‌یابند؟ به گزارش «ایسنا»، محمد باقری بنابی در نطق میان دستور روز گذشته خود در مجلس ادامه داد: عمر فعالیت حرفه‌ای یک جوان که به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسید نشان می‌دهد وی حضور عمیقی در دل و ذهن مردم داشت؛ به‌طوری‌که کلام و تصویر مراسم تشییع جنازه وی هم نتوانست این شور را به خوبی متجلی کند. به گزارش «ایرنا»، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس نیز به نطق نماینده بناب پاسخ داد و گفت: نمایندگان تهران هرگز افتخار نمی‌کنند که در تشییع جنازه آنها افراد زیادی بیایند.

افزایش سرعت ابتلا به ایدز در زنان ایرانی

ایرنا نوشت: رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ابتلا به ایدز در بین زنان کشور نسبت به گذشته سرعت بیشتری یافته است، گفت: زنان، در سال گذشته یک سوم موارد ثبت شده به (اچ‌ای وی) ایدز در کشور را تشکیل دادند. «عباس صداقت» گفت: تقریبا ۹/۳۸ درصد از زنان مبتلا به ایدز در کشور ازطریق رابطه جنسی غیرایمن، مبتلا شده‌اند.

برخورد با عرضه‌کنندگان

کالباس خوک و گراز

اینا نوشت: در حالی که عرضه زیرزمینی کالباس خوک و گراز در سطح شهر تهران مشاهده می‌شود، معاون سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: هرگونه عرضه کالباس گوشت خوک و گراز ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. جمال‌الدین جاویدی درباره اینکه با وجود ممنوعیت خرید و فروش و واردات فرآورده‌های گوشتی خوک و گراز در کشور، در برخی مغازه‌های فست‌فود پایتخت عرضه می‌شود، گفت: از نظر سازمان دامپزشکی عرضه کالباس خوک و گراز در کشور ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود. وی افزود: تاکنون گزارشی مبنی ‌بر عرضه کالباس خوک و گراز در کشور به سازمان دامپزشکی ارائه نشده است.