زاینده‌رود تا خرداد سال آینده آب دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: رهاسازی آب زاینده‌رود تا خرداد ادامه دارد و در صورت کافی بودن میزان بارش‌ها، این جریان قطع نمی‌شود. مسعود میرمحمد صادقی درباره رهاسازی آب زاینده‌رود و جریان آن در اصفهان گفت: اصل این آب که رها شده، برای کشت پاییزه کشاورزان اصفهان بوده؛ زیرا آنها سال گذشته کشت نکردند و این آب متناسب با نیازی که آنها دارند، رهاسازی می‌شود.

او گفت: در این رهاسازی تا اواخر آذر از این آب استفاده می‌‌کنند و تا اواخر اسفند نیز باید بار دیگر رهاسازی آب باشد و ما تلاش می‌کنیم که این فاصله را در صورت خوب بودن میزان بارش‌ها کاهش داده و آب را در زاینده‌رود حفظ کنیم.

«ایسنا» نیز به نقل از رحیم میدانی معاون آب و آبفای وزیر نیرو نوشت: اگر بارندگی در سال‌ جاری مناسب باشد و روان‌آب‌ها بیش از پیش‌بینی انجام‌ شده باشد، در تابستان سال آینده هم رهاسازی خواهیم داشت. میدانی با اشاره به برنامه‌های مدیریت مصرف آب در حوضه آبریز زاینده‌رود گفت: در پایان شهریور پارسال میزان آب موجود در پشت سد زاینده‌رود ۱۹۵ میلیون مترمکعب بود، اما کار مشترک انجام ‌شده در شورای هماهنگی این حوضه موجب شد شهریور امسال ۴۱۷ میلیون مترمکعب آب در مخزن این سد ذخیره شود و به این ترتیب میزان قابل‌توجهی آب، تحویل کشاورزان منطقه شود.