ایرنا: رئیس کمیته خاص محیط‌زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:در این کمیته سیاست کلی محیط‌زیست بر اساس پیشنهاد‌های رهبری تهیه و در جلسات کمیته مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دفتر مقام معظم رهبری به تصویب رسید. به گزارش «ایرنا» از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، سید‌محمد مجابی روز گذشته در نشست مشترک کمیته تدوین برنامه ششم توسعه محیط‌زیست و کمیته ملی توسعه پایدار با اشاره به شکل‌گیری کمیته تخصصی محیط‌زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود:سیاست کلی نظام در حوزه محیط‌زیست برای تصویب به کمیته مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دفتر مقام معظم رهبری تقدیم شد. معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر تصویب سیاست‌های کلی محیط‌زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از برنامه ششم توسعه محیط‌زیست اظهار کرد: بعد از شکل‌گیری کمیته خاص محیط‌زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیشنهاد‌هایی توسط دفتر مقام معظم رهبری در ۶ بند ارسال شد.

وی ادامه داد: در کمیته خاص محیط‌زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام این پیشنهاد‌ها بررسی و ۲۲ سیاست کلی محیط‌زیست بر اساس پیشنهاد‌های رهبری تهیه شد و در جلسات مشترک کمیته مشترک مجمع تشخیص نظام و دفتر مقام معظم رهبری ۱۹ سیاست به تصویب رسید.

به گفته مجابی، این سیاست‌ها با رویکرد‌های جدید در حوزه محیط‌زیست از جمله اقتصاد سبز و پایدار تدوین شده است.

وی با بیان اینکه سیاست کلی نظام در حوزه محیط‌زیست تقدیم دفتر مقام معظم رهبری شده است، گفت: این سیاست‌ها پس از تایید به مجمع تشخیص مصلحت نظام بر می‌گردد و نهایی می‌شود.