سی‌ان‌ان: با وجود حملات هوایی و انزجار بین‌المللی علیه داعش اما این گروه به آهستگی در حال عقب زدن نیروهای عراقی و نزدیک شدن به بغداد است. استان الانبار در عراق از ایالات متحده خواست تا نیروهای زمینی خود را برای متوقف ساختن داعش به این شهر گسیل دارد. به گفته مقام‌های آمریکایی و عراقی نیروهای داعش در ۲۵کیلومتری فرودگاه بغداد هستند. پیش از این مقام‌های ارشد آمریکا اعلام کرده بودند که فرودگاه بغداد خط قرمز است. ژنرال دمپسی در این باره می‌گوید: «نمی‌توان صبر کرد تا آنها از دیوار بالا بروند. اگر آنها واحدهای عراقی را عقب بزنند مستقیم به سوی فرودگاه بغداد خواهند رفت.» این گروه همچنین در حال پیشروی به سوی کوبانی در سوریه هم هست و حملات هوایی نیروهای ائتلاف نتوانسته آنها را از پیشروی بازدارد. نیروهای کرد بارها از ترکیه و آمریکا خواستار کمک غذایی و تسلیحاتی و حتی اعزام نیرو شده‌اند اما تا‌کنون درخواست‌هایشان راه به جایی نبرده است. استفان دو میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه پیش از این اعلام کرده بود در صورت تسلط داعش بر کوبانی سربرنیتسای دیگری تکرار خواهد شد.

جان کری: کوبانی در اولویت‌های ما نیست

در عین‌حال جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که اگرچه کشورش واقعا نگران «تراژدی»‌ای است که در کوبانی شکل می‌گیرد اما نجات کوبانی در استراتژی آمریکا قرار ندارد. به‌گزارش الجزیره کری که در قاهره و در کنفرانس بازسازی غزه سخن می‌گفت، اعلام کرد: زمان زیادی می‌برد که ائتلاف کاملا در کنار یکدیگر قرار گرفته و به مقابله با داعش بپردازند.

او در ادامه سخنان خود افزود: تمرکز باید بر عراق باشد در عین حال که داعش را در سوریه بی‌اعتبار می‌سازیم. او در مورد کوبانی چنین واکنش نشان داد:«کوبانی یک جامعه است و آنچه در آنجا می‌گذرد را دست‌کم نمی‌گیریم اما... تمرکز ما بیش از سوریه بر عراق است و زمان زیادی طول می‌کشد تا ارتش و ظرفیت‌های آن در عراق بازسازی شود.» از سوی دیگر آسوشیتدپرس هم گزارش داد که ترکیه موافقت کرد که به نیروهای ائتلاف ضدداعش اجازه دهد از پایگاه‌‌هایش استفاده کنند. مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که دولت ترکیه آموزش نیروهای میانه‌رو سوری را در خاک این کشور پذیرفته است. قرار است ۴ هزار شورشی سوری مخالف اسد در این کشور آموزش ببینند که به گفته مقام‌های ترک «زیرنظر سرویس اطلاعاتی ترکیه هستند.»