محمود اسلامیان، رئیس جدید صندوق بازنشستگی کشور شد

ایرنا: محمود اسلامیان رئیس جدید صندوق بازنشستگی کشور شد. علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم معارفه محمود اسلامیان ابراز امیدواری کرد: صندوق بازنشستگی کشوری در دوره مدیریت جدید روزهای پویاتری داشته باشد؛ به‌طوری که بتواند گام‌های ارزشمندی در جهت ارائه خدمات بهتر به بازنشستگان بردارد. علی ربیعی عصر دیروز، در مراسم معارفه محمود اسلامیان به‌عنوان رئیس جدید صندوق بازنشستگی کشور که در محل این سازمان برگزار شد، از مجموع تلاش‌های صورت‌گرفته توسط مدیران این سازمان تشکر کرد و گفت: اسلامیان از جمله مدیران دلسوز کشور است که تاکنون مسوولیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف اقتصادی و سیاسی برعهده داشته است.

وی با بیان آنکه وظیفه دولتمردان در دولت تدبیر و امید کاستن از رنج مردم و محو فقر و محرومیت است، تاکید کرد: تفاوت دولت یازدهم با دولت‌های دیگر آن است که این دولت براساس استراتژی رفاهی حرکت می‌کند که بخشی از این رفاه ایجاد تحول در گروه‌های آسیب‌پذیر است. وی تصریح کرد: هنوز در صندوق‌های بازنشستگی (کشوری، تامین‌اجتماعی و فولاد)با مشکلات متعددی مواجه هستیم؛ هرچند با کمک صندوق تامین‌اجتماعی تا هفته آینده حقوق بازنشستگان شهریور ماه صندوق فولاد پرداخت خواهد شد. وی تاکید کرد: نباید فقط به دادن حقوق به بازنشستگان اکتفا کرد، بلکه باید ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان را نیز افزایش داد.

وی تاکید کرد: باید توان صندوق‌های بازنشستگی افزایش و حرکت صندوق‌ها به سمت فعالیت‌های سودآور سوق یابد.

به گفته ربیعی، همزمان با اعمال سیاست‌های انقباضی، صندوق‌های بازنشستگی باید از بنگاه‌های خرد عبور کنند و به سمتی بروند که عملکرد آنها برای کارگران و کارمندان سودآور باشد. وی با اشاره به بحث رفاهی و حقوق بازنشستگی گفت: افزایش بهره‌وری منابع برعهده صندوق‌ها است و باید در این جهت تلاش لازم صورت گیرد؛ هرچند ممکن است این ثمرات به عمر ما قد ندهد اما باید تلاش کنیم تا در آینده مردم از این بهبود بهره‌مند شوند.