گروه ورزش: روز دوازدهم بازی‌های آسیایی اینچئون برای کاروان ورزشی کشورمان چندان خوش‌یمن نبود. بچه‌های ما دیروز فقط یک مدال طلا در تکواندو توسط مهدی خدابخشی گرفتند که این دستاورد با توجه به چهار طلایی که قزاق‌ها از آن خود کردند، نمی‌توانست چندان برای ورزش کشورمان دلگرم‌کننده باشد. ما که تا پایان روز یازدهم به یک‌قدمی قزاقستان رسیده بودیم، بار دیگر اختلافمان با این کشور را در جدول توزیع مدال‌ها زیاد می‌بینیم. هرچند همچنان می‌توانیم به انتظار بنشینیم و ببینیم نمایندگان کشورمان در کاراته، والیبال، بوکس و بسکتبال چه عملکردی ارائه‌ خواهند داد. با نتایجی که دیروز به دست آمد، اگرچه هر هفت فرنگی‌کار ایرانی موفق به کسب مدال شدند، اما اگر بچه‌های کشتی می‌توانستند گردن‌آویزهای خوش‌رنگ‌تری به ارمغان بیاورند، قطعا کاروان ایران برای تکرار مقام چهارمی‌اش امیدوارتر می‌شد. در صفحه ۲۴ روزنامه امروز می‌توانید نتایج کشتی و کاراته را بخوانید، اما نمایندگان کشورمان دیروز در ورزش‌های تیمی به دو موفقیت قابل توجه دست یافتند.

اولین فینال تاریخ

در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بسکتبال، تیم ملی کشورمان در یک بازی فشرده و نفسگیر موفق شد ۸۰ بر ۷۸ مقابل قزاقستان به برتری برسد و برای اولین بار در تاریخ بازی‌های آسیایی به دیدار فینال راه پیدا کند. در شرایطی که به واسطه حضور قزاقستان در این بازی مسابقه مزبور از نظر جدولی هم برای ما مهم شده بود، شاگردان بچیروویچ هشت امتیاز عقب‌افتادگی‌شان در کوارتر پایانی را جبران کردند و فینالیست شدند. بسکتبالیست‌های کشورمان در بازی نهایی روز جمعه باید به مصاف کره‌جنوبی بروند. میزبان بازی‌های آسیایی در دیگر مسابقه مرحله نیمه‌نهایی توانسته بود با نتیجه ۷۱ بر ۶۳ بر ژاپن چیره شود.

مثل آب خوردن

برای تیمی که می‌رود تا قدرتش را به دنیا دیکته کند، نباید پیروزی بر کویت کار چندان سختی باشد. با همین فلسفه، روز گذشته شاگردان کواچ موفق شدند در دیدار یک‌چهارم نهایی مسابقات والیبال با حساب سه بر صفر و با نتایج ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۴ مقابل کویت به برتری برسند و به جمع چهار تیم پایانی راه پیدا کنند. پیش از این تیم‌های والیبال ژاپن، چین و کره‌جنوبی با شکست حریفان خود به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی صعود کرده بودند. تیم ملی کشورمان امروز باید برای راهیابی به فینال با چین مصاف بدهد.

همچنان به پیش

مردان و زنان کشورمان در رشته کبدی هم به کسب موفقیت ادامه دادند. تیم مردان توانست در آخرین بازی مرحله گروهی با نتیجه ۵۳ بر ۲۱ بر ژاپن غلبه کند و به نیمه‌نهایی برسد. تیم کشورمان در این مرحله باید با پاکستان رقابت کند. همچنین تیم زنان ایران هم با حساب ۳۷ بر ۲۵ مقابل تایلند به برتری رسید. بانوان کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی به دیدار بنگلادش خواهند رفت.

حذف تنیس

در مسابقات تنیس دونفره، تیم ملی کشورمان متشکل از افشین نوروزی و نوشاد عالمیان برابر چین قرار گرفت که با نتیجه۳ بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

جدول توزیع مدال‌ها

در پایان روز دوازدهم، فاصله کاروان کشورمان با قزاقستان افزایش پیدا کرد. ورزشکاران ما در حالی با ۱۵ طلا، ۱۱ نقره و ۱۴ برنز در جایگاه پنجم قرار گرفته‌اند که قزاق‌ها با ۲۰ نشان طلا، حریفی سرسخت برای تصاحب عنوان چهارمی نشان می‌دهند.