گروه ورزش: چهارمین روز از بازی‌های آسیایی اینچئون دیروز در حالی پیگیری شد که کاروان ورزش ایران توانست یک مدال برنز در ووشو کسب کند. تنها مدال کشورمان توسط سجاد عباسی در وزن ۷۰- کیلو به دست آمد. او در مرحله نیمه‌نهایی با شکست مقابل نماینده کره‌جنوبی به مدال برنز رسید. این در حالی است که خوشبختانه سه ووشوکار دیگر ایرانی که به نیمه‌نهایی رسیده بودند، رقبای خود را شکست دادند تا امروز برای کسب مدال طلا روی تاتامی بروند.

به عبارت دیگر ما امروز حداقل سه نقره قطعی داریم که البته امیدواریم هر سه مدال، تبدیل به طلا شود. در مسابقات دیروز الهه منصوریان در وزن ۵۲- کیلو با شکست حریف کره‌ای به فینال رسید. او امروز در بازی نهایی باید با حریفی از چین مصاف بدهد. دومین نقره ووشوی ایران را هم محمد محسن سیفی قطعی کرد. این ورزشکار کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی وزن ۶۵- کیلوگرم حریفی از چین را شکست داد. او امروز برای کسب طلا باید رودرروی رقیب قزاقستانی‌اش بایستد. همچنین در وزن ۷۵- کیلو، رضا لادور با شکست حریف قزاقستانی به فینال راه پیدا کرد. او امروز باید طلا را از چنگ نماینده کشور میزبان بیرون بکشد که امیدواریم موفق باشد.

دیروز اما ناکامی‌های تیم ملی جودوی ایران هم تکمیل شد. در مسابقات تیمی، ملی‌پوشان کشورمان در دیدار اول با برتری مقابل چین، حریف کره‌جنوبی شدند. آنها در رقابت با کره نتیجه را واگذار کردند و برای کسب مدال برنز مقابل ازبکستان قرار گرفتند، اما با ناکامی در این دیدار، در نهایت به‌عنوانی بهتر از پنجمی دست نیافتند.

امروز روز خوبی است

کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک ایران می‌گوید امروز روز خوبی برای کاروان ایران خواهد بود و در چند رشته می‌توانیم مدال کسب کنیم: «امروز روز خوبی برای کاروان ایران در رشته‌های ووشو، روئینگ و وزنه‌برداری خواهد بود و ما می‌توانیم مدال‌های زیادی بگیریم. ما در کنار ورزشکاران‌مان هستیم تا آنها با خیالی آسوده رقابت کنند. شاید برخی تیم‌ها در حد انتظار نبودند اما تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند. الان زود است در مورد جایگاه ایران در مسابقات آسیایی صحبت کنیم، اما جای نگرانی نیست.»

مسابقات امروز

ملی‌پوشان ایرانی در پنجمین روز از بازی‌های آسیایی اینچئون، امروز در رشته‌های شنا، قایقرانی، تیراندازی، ووشو، وزنه‌برداری، بوکس، بسکتبال، ژیمناستیک و شمشیربازی به مصاف حریفان می‌روند.