خبرگزاری تسنیم: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پس از پایان نشست مقابله با تروریسم جده در مصاحبه با شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی نیوز گفت: «مبارزه با داعش یک جنگ نیست بلکه یک عملیات ضدتروریسم است.» او درباره هماهنگی با ایران درخصوص داعش ادعا کرد: باید شاهد تغییری اساسی درخصوص مذاکرات هسته‌ای، حمایت از تروریسم، جنگ در سوریه و دیگر مسائل باشیم. کری در پاسخ به این سوال که آیا از جانب عربستان سعودی تضمینی دریافت کرده که ورود پول و جنگجو را متوقف خواهند کرد، گفت بله، بله. وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص مدت زمان جنگ با داعش گفت: «نمی‌توان زمان بندی برای آن پیش‌بینی کرد. این کار یک شبه نخواهد بود و باید دید ائتلاف چگونه شکل می‌گیرد.» او همچنین گفت: پایان کار با داعش زمانی است که دیگر تهدید و حملاتی از جانب آنها علیه آمریکا و منطقه وجود نداشته باشد. آنها باید مانند [تروریست‌های] افغانستان و پاکستان نابود شوند. وزیر خارجه آمریکا در ادامه مصاحبه خود با‌ ای‌بی‌سی نیوز درباره همکاری با ایران این سوال را در جواب مطرح کرد که «آیا هیچ‌کس تصور می‌کند این امر فردا اتفاق می‌افتد؟ و پاسخ داد خیر. بنابراین جواب این سوال این است که در آینده نزدیک قطعا پاسخ نه است، این‌گونه نخواهد بود.»

همچنین سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا برای مقابله با نیروهای داعش با ایران همکاری نظامی نخواهد داشت. جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد مساله داعش و مقابله با آن در عراق و سوریه، گفت: «ایران همانند کشورهای دیگر منطقه خاورمیانه هیچ منفعتی در رشد گروهی همچون دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در نزدیکی مرزهایش ندارد، اما آمریکا از طرح ائتلاف خود علیه داعش برای تحت فشار قرار دادن ایران و امتیاز گرفتن از این کشور در مذاکرات هسته‌ای استفاده نخواهد کرد.» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری که همزمان با سالروز ۱۱ سپتامبر برگزار شده بود، با اشاره به اینکه ایران از دشمنان اصلی داعش محسوب می‌شود، تاکید کرد که آمریکا برای مقابله با داعش با ایران همکاری نمی‌کند. ارنست در ادامه گفت: «ما از ایران می‌خواهیم که به تشکیل یک دولت جدید فراگیر به رهبری شیعیان در عراق کمک کند و ما از این حمایت سیاسی ایران استقبال می‌کنیم.»

او افزود: «همان‌طور که دولت پیش از این گفته، من نیز دوباره هرگونه همکاری نظامی میان آمریکا و ایران برای مقابله با داعش را غیرمحتمل می‌دانم.»