گروه خبر: وزیر امور اقتصاد و دارایی کشور یکشنبه شب و در برنامه پایش شهادت داد که دولت روحانی هماهنگ‌ترین تیم اقتصادی را دارد و اختلافی بین او و همکارانش در دولت وجود ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر، علی طیب‌نیا که دوشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی پایش سخن می‌گفت، همچنین اعلام کرد رشد درآمد ملی (درآمد آحاد جامعه) ۲۰ درصد در دو سال گذشته کاهش یافته است. او همچنین تاکید کرد دولت شتابزده و عجولانه درباره حذف یارانه پردرآمدها عمل نخواهد کرد. طیب‌نیا در ادامه این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی از کاهش معنا‌دار تورم خبر داد.

آثار مثبت سیاست‌های دولت در مقابله با تورم

به گفته وزیر اقتصاد، سال ۹۲ سال برقراری ثبات، آرامش و اطمینان در بازارها ازسوی دولت تلقی شد و با مجموعه سیاست‌ها و انضباط پولی و مالی سعی بر این بود که ثبات در اقتصاد کلان کشور ایجاد شود. بر این اساس، سیاست‌های یک سال گذشته دولت، آثار مثبت را در مقابله با تورم و ایجاد آرامش در پی داشت. طیب‌نیا تاکید کرد: «اینکه دولت اهتمام جدی به کنترل تورم داشته قطعی است و ستاد اقتصادی دولت و دستگاه‌های مرتبط هدف‌گیری اقتصاد کلان را دنبال کردند، ولی این به معنی بی‌توجهی به رکود نبوده است.»

برای حذف یارانه پردرآمدها شتابزده عمل نمی‌کنیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد قطع یارانه ۱۰ میلیون نفر افراد ثروتمند جامعه گفت: «در شرایط حاضر بخشی از قدرت خرید مردم از بین رفته است و بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مردم متکی به یارانه‌های نقدی هستند و روی آن حساب می‌کنند. بر این اساس دولت قصد حذف یارانه طبقه متوسط و ضعیف را ندارد. اینکه دائم علامت دهیم که یارانه نقدی قطع می‌شود صحیح نیست.» طیب‌نیا اضافه کرد: «در قانون بودجه امسال دولت مکلف به حذف یارانه ثروتمندان و پردرآمدها شده است که این افراد شامل کسانی هستند که چندین خانه و ویلا و خودرو دارند که نباید یارانه دریافت کنند.» او اضافه کرد که دولت اقدام شتاب‌زده در حذف یارانه ثروتمندان انجام نخواهد داد.