ایرنا: علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش زیادی از وقت دولت صرف برطرف کردن خرابکاری‌های گذشته می‌شود. وی دیروز در همایش استادان و دانشجویان ایرانی خارج از کشورگفت: «مجلس نهم در سال ۹۰ و در شرایط ویژه ای تشکیل شد. اصلاح‌طلبان آن را تحریم کردند و خیلی از آنها رد صلاحیت شدند و تیپ خاصی وارد مجلس شدند. مجلس هشتم، مجلس بهتر و قوی‌تری بود و این یکی، دو سال هم باید طی شود؛ اما دولت با مشکلات زیادی مواجه هست و قانون شکنی‌های دولت قبل دست و پای دولت را بسته است.» همچنین به گزارش «ایسنا»، وی رفع حصر را به نفع کشور دانست و گفت که اگر در ماه‌های اولیه بعد از انتخابات سال ۸۸، متهمان وقایع بعد از انتخابات به‌صورت علنی محاکمه می‌شدند، این مشکل تا حالا حل شده بود.

علی مطهری در هشتمین همایش استادان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در پاسخ به این سوال که آیا وقت آن نرسیده که از کیسه رهبری برای محصورین هزینه نکنیم، گفت: این وقت فرا رسیده است. من مدت‌ها است معتقدم رفع حصر به نفع کشور است. وی افزود: اگر در ماه‌های اولیه این محاکمه انجام شده بود مشکل تا حالا حل می‌شد؛ اما فکر غلطی در کشور وجود دارد که اگر این افراد توبه نکنند و آزاد شوند به نظام آسیب می‌رسد؛ بنابراین باید این افراد اول توبه و تعظیم کنند. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اگر به این افراد اجازه حرف زدن بدهند، قاعدتا می‌گویند در جایی هم خطا کرده‌اند، اما نمی‌شود به آنها فرصت حرف زدن ندهیم و تنها بگوییم توبه کنند، عده‌ای فکر می‌کنند اگر اینها توبه نکنند، نظام آسیب می‌بیند، این فکر مانع است و باید از بین برود. وی ادامه حصر را قابل دوام ندانست و تاکید کرد: اگر یکی از این دو نفر از دنیا برود، غده چرکینی در کشور ایجاد می‌شود که در آینده مشکل‌ساز خواهد شد. ما این مسائل را در جاهای مختلف و در حضور رهبری گفته‌ایم؛ اما به هر حال نظر کلی نظام این نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نباید انتقاد و اظهارنظر را ممنوع کرد، گفت: جرم زندانیان سیاسی سال ۸۸ چیست؟ اکثر آنها صرفا انتقاد داشتند، آقایان تاج‌زاده و نبوی منتقد بودند و جنگ مسلحانه نکردند، ما تنها باید با کسانی که مبارزه مسلحانه کرده‌اند مقابله کنیم و باید به حقوق مردم احترام بگذاریم.