گروه خبر: روز گذشته بخش پنجم از مزایده اموال و دارایی‌های بابک زنجانی به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان در یکی از روزنامه‌های پرتیراژ کشور آگهی شد. این املاک، جزو دارایی‌های شرکت توسعه هلدینگ سورینت قشم است که بابک زنجانی مالک این شرکت بود.

بیشتر املاکی که به مزایده گذاشته شده در بهترین و گران‌قیمت‌ترین مناطق تجاری شهر تهران، جزیره کیش، جزیره قشم، کرج، بابلسر و... قرار دارد. در میان اموال بابک زنجانی در تهران می‌توان به ویلای پنج هزار متری در لواسان و ساختمان ۴۴۰۰ متری در خیابان فرشته اشاره کرد. در میان املاک مذکور، ۳هتل در جزیره کیش و یک هتل در جزیره قشم هم به چشم می‌خورد.

همچنین «تعدادی خودرو سمند و هیوندایی،» متعلق به بابک زنجانی نیز به مزایده گذاشته شده است. بابک زنجانی که به اتهام تخلفات مالی و عدم پرداخت بدهی به وزارت نفت، ۹ دی ماه سال ۱۳۹۲ بازداشت شد، همچنان در بازداشت به سر می‌برد و به گفته سخنگوی قوه قضائیه، همکاری مناسبی برای رد بدهی‌های چند هزار میلیارد تومانی خود به دولت ندارد. بهمن ماه پارسال، سخنگوی قوه قضائیه از توقیف کلیه اموال زنجانی در داخل و خارج از ایران خبر داد که با همکاری خود زنجانی در معرفی این دارایی‌ها همراه بوده است.

به گفته محسنی اژه‌ای، حتی با فروختن بخشی از دارایی‌های زنجانی که در داخل ایران موجود است، می‌توان بدهی زنجانی به وزارت نفت ایران را تسویه کرد. اما این اظهارات، توسط مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری و عزت‌الله یوسفیان ملا عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی رد شد. آنها گفته‌اند: دارایی‌های داخل کشور زنجانی مبلغ ناچیزی از بدهی‌هایش را شامل می‌شود و ‌باید برای پرداخت کامل بدهی‌ها، دارایی‌های وی در خارج از کشور به داخل منتقل شود.

یوسفیان ملا در این باره گفت: «براساس برآوردهای ما در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، در خوشبینانه‌ترین حالت، میزان اموال زنجانی در داخل حدود چهار هزار میلیارد تومان است که درواقع حتی نیمی از بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت را هم شامل نمی‌شود.»