چهار کشته و 27 زخمی در اثر توفان تهران

گروه خبر: رضا دهقانپور، رئیس اورژانس تهران گفت: «توفان و باد شدید در تهران تاکنون چهار کشته و ۲۷ مجروح داشته است.» رئیس اورژانس تهران گفت:‌ «مهم‌ترین علت جراحات ناشی از توفان در تهران به علت سقوط مصالح ساختمانی و افتادن درخت‌ها بر سر عابران بوده است »

در همین راستا چندین دستگاه‌ خودرو بر اثر توفان شدید در آزادراه قم- تهران تصادف کردند. وزش باد شدید و توفان سنگین از بعدازظهر دیروز در قم آغاز شد و در دقایقی میزان آن به حدی رسید که قدرت دید را به چند متر محدود کرد.

طبق گزارش‌های رسیده، بر اثر این توفان شدید تصادفی سنگین در آزادراه قم‌-‌تهران به وقوع پیوست که متاسفانه تلفات جانی و مالی نیز دربر داشت. این گزارش‌ها حاکی از وجود ترافیک سنگین در این محور پرتردد بود.

به گفته عبداللهی، معاون خدمات شهرداری تهران تاکنون ۱۳۰مورد سقوط درخت، مصالح ساختمانی، چراغ راهنمایی و چراغ برق در اثر توفان اعلام شده است. همچنین سید محمد هاشمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از قطع برق ۵۰هزار واحد مسکونی در تهران خبر داد. به گزارش «ایسنا» توفان امروز و فردا (چهارشنبه) ادامه خواهد داشت.

تهران تاریک شد

تهران در اتفاقی نادر و عجیب در ساعت ۱۷:۰۵ دیروز تاریک شد. آسمان به دلیل وزش باد شدید و گردوخاک در اطراف کلانشهر تهران برای لحظاتی تاریک شد. محمد اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با فارس گفت: آسمان پایتخت به دلیل وزش باد در اطراف کلانشهر تهران و همچنین شدت گرفتن وزش باد در غرب کشور، غبارآلود شده است. این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: البته بخشی از شرایط آسمان تهران به دلیل افزایش ابر نیز هست. امشب و طی چند شب آینده آسمان این کلانشهر شاهد رگبار و رعد و برق خواهد بود به‌خصوص این شرایط در ساعات عصرگاهی رخ می‌دهد.