گروه بین‌الملل: دولت توافق ملی فلسطین روز گذشته در رام‌الله در برابر محمود عباس سوگند یاد کرد. به گزارش «ایسنا»، در پی توافق فتح و حماس بر سر تشکیل وزارتخانه اسیران فلسطینی،‌ ۱۷وزیر دولت توافق ملی فلسطین به ریاست رامی حمدالله و دو معاونش سوگند یاد کردند.

شبکه اسکای نیوز گزارش داد که شوقی العیسة، مسوولیت وزارت امور اسیران را بر عهده خواهد داشت. این وزارتخانه یکی از از اختلافات دو طرف بود که روز گذشته در نهایت عباس با خواسته حماسی‌ها موافقت کرد.

بر اساس توافق‌های به‌دست آمده، رامی حمدالله همچنین وزارت داخلی را نیز برعهده خواهد داشت و ریاض مالکی همچنان در پست وزارت خارجه خواهد ماند.

براساس گزارش‌ها، این مراسم بدون حضور سه وزیر حماس که رژیم صهیونیستی اجازه عبور از کرانه باختری به آنها را نداده بود، برگزار شد.

همچنین اکثر وزرای انتخابی از تکنوکرات‌های مستقل هستند. عمر این دولت شش ماه است و وظیفه‌اش زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین است. عباس در این ارتباط گفت: «با تشکیل این دولت اختلافات فلسطینی‌ها که طی هفت سال گذشته تاثیرات فاجعه‌آمیزی به همراه داشت، پایان یافت.»