گروه خبر: سایت خبری انتخاب از سیدحمید پورمحمدی معاون معاونت برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری عذرخواهی کرد. بر این اساس «انتخاب» نوشت: پس از انتشار خبر درمورد آقای سید حمید پورمحمدی که پس از گذشت ساعاتی حذف شد، خبرنگار «انتخاب» با بررسی برخی از مدارک متوجه ایرادات منابع این خبر شد. «انتخاب» در این خبر از استمرار حضور سیدحمید پورمحمدی در معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری انتقاد کرده بود، اما خبرنگار انتخاب با بررسی برخی از مدارک، متوجه ایرادات منابع این خبر شده و پس از آن به‌سرعت نسبت به حذف آن اقدام کرد. خبرنگار «انتخاب» دریافت که دستگاه‌های نظارتی و امنیتی کشور و دیگر مراکز مهم مرتبط طی گزارش‌هایی جداگانه سید حمید پورمحمدی را در ماجرای فساد بانکی ۳هزار میلیاردی بی‌گناه دانسته و حتی در بخش‌هایی از گزارش‌ها به نقش ایشان در مقابله با جریان اختلاس‌گر اشاره شده است. براین اساس، سایت «انتخاب» به دلیل انتشار این خبر از آقای سید حمید پورمحمدی و خانواده ایشان و همچنین آقای نوبخت پوزش خواست. «انتخاب» همچنین از دیگر رسانه‌هایی که این خبر را منتشر کردند، تقاضا کرد نسبت به انتشار این خبر تکمیلی نیز اقدام کنند.

محمدباقر نوبخت معاونت نظارت و برنامه‌ریزی رئیس‌جمهوری با اشاره به اقدام سایت انتخاب در انتشار خبر انتقادی از سیدحمید پورمحمدی معاون خود، این کار را غیر‌حرفه‌ای خواند و از رسانه‌ها خواست به‌عنوان هیات منصفه در این زمینه به او مشاوره دهند که آنچه اتفاق افتاده است چقدر غیر‌اخلاقی و غیر‌حرفه‌ای است و بعضی از اقدامات چقدر واقع‌بینانه و منصفانه؟ »

در این‌باره سخنگوی دولت، با اشاره به پرونده موسوم به سه هزار میلیارد تومانی، از دقت نظر، سرعت عمل و انصاف قوه‌قضائیه تشکر کرد و گفت: «هر آن چه در قوه مقننه، قوه‌مجریه و نظام بانکی می‌توانسته مورد سوء‌ظن قرار گیرد و تحقیق شود، قوه‌قضائیه آنها را مورد تدقیق قرار داد و پرونده را آماده کرد. در این میان یکی از کسانی که می‌توانست مورد توجه قرار گیرد و از آنها تحقیق بشود، کسانی بودند که در بانک مرکزی حضور داشتند، ازجمله کسی که می‌توانسته در جایگاه قائم‌مقامی باشد.» معاون نظارت و برنامه‌ریزی رئیس‌جمهوری اضافه کرد: «با این توضیح همه افراد را مورد توجه قرار دادند و رسیدگی‌های قضایی انجام شد، حال اگر در پایان این کار مشخص شده باشد فردی که در این مسیر مورد اتهام قرار گرفت هر سه قوه کتبا اعلام کنند که آن فرد بی‌گناه بوده است، آیا به نظر شما به صرف اینکه در مقطعی آن اتهام بر وی وارد بود، دیگر امکان خدمتگزاری از چنین فردی را که کارشناس است و می‌تواند به کشور خدمت کند، بگیریم؟» نوبخت با تاکید بر اینکه اگر نتیجه تحقیقات منجر به محکومیت می‌شد، ما چنین فردی را کنار می‌گذاشتیم، گفت: «اما وقتی از هر سه قوه اعلام کرده‌اند که ایشان بی‌گناه است و در این رابطه از نظر آنها اگر هم ابتدا مورد سوء‌ظن بود، الان دیگر برطرف شده است، آیا به‌نظر شما برای اینکه مبادا کسی حرفی بزند، چنین فردی را که در قبل هم فشارهای روحی و عاطفی را هم خودش و هم خانواده‌اش تحمل کرده است، با عافیت‌طلبی کنار بگذاریم؟» نوبخت ضمن ابراز گله‌مندی از این رسانه از «انتخاب» به دلیل حذف سریع این خبر از سایت تشکر کرد.