ایسنا نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس ضمن اظهارنظر در مورد مستند «من روحانی هستم» و لغو سخنرانی سیدحسن خمینی، درباره برگزاری همایش «دلواپسیم» گفت که برخی از این دلواپسان از خط انصاف خارج شده‌اند. علی مطهری با بیان اینکه دولت نباید نسبت به اقداماتی مانند همایش «دلواپسیم» حساسیت نشان دهد، گفت: «این افراد باید اجازه داشته باشند حرف‌هایشان را بزنند و انتقاداتشان را مطرح کنند، اما این سوال باقی می‌ماند که مثلا زمانی که رئیس‌جمهور سابق به صراحت می‌گفت فقط قانونی را که خودم شخصا تشخیص بدهم، منطبق با قانون اساسی است اجرا می‌کنم و بقیه را اجرا نمی‌کنم یا درباره مجلس می‌گفت که مجلس در رأس امور نیست یا دهن‌کجی‌هایی در امور فرهنگی می‌کرد، در آن زمان این آقایان دلواپس نبودند؛ اما اکنون همه دلواپس کارهای این دولت شده‌ و نگران وضع فرهنگ هستند که قبول آن مشکل به‌نظر می‌رسد.»

مطهری ادامه داد که احساس می‌شود در این موضوع منطق دوگانه و یک بام و دوهوا در کار است و نگاه سیاسی وجود دارد و افراد از خط انصاف خارج شده‌اند و تعصبات گروهی و هواهای نفسانی دخالت دارد. با این حال، همه می‌توانند انتقاد کنند و باید در این زمینه آزاد باشند و دولت هم نباید حساسیت نشان دهد.

این نماینده اصولگرای مجلس درباره مستند «من روحانی هستم» با بیان اینکه این مستند را دیده است، گفت: به‌نظر من این فیلم در ظاهر و نگاه اول مستند است و براساس خاطرات آقای هاشمی و خود آقای روحانی ساخته شده است؛ اما از نظر آنچه به بیننده القا می‌کند موارد خلاف واقع دارد.

او نقطه ضعف دیگر این مستند را در این دانست که در موضوع رای اعتماد مجلس به نخست‌وزیری دوره دوم آقای موسوی خیلی سریع عبور کرده و برخی واقعیات گفته نشده است. مثلا آنجایی که گفته شده آقای روحانی جزو ۹۹ نفری بوده که به نخست‌وزیری آقای موسوی رای مخالف دادند، توضیح داده نشده که در اینجا نظر رئیس‌جمهور وقت و نظر امام (ره) متفاوت بوده و این افراد مطابق نظر رئیس‌جمهور رای دادند و بعد امام کار این ۹۹ نفر را تایید کرده و فرمودند اینها وظیفه نمایندگی‌شان را انجام دادند.

سازندگان این فیلم از این نکات خیلی سریع گذشته‌اند؛ در حالی که اینها می‌تواند برای امروز ما درس باشد. وی ادامه داد: این بخش از مستند نشان می‌دهد که آن زمان نظرات، متفاوت بوده و هیچ اشکالی ندارد که اختلاف‌نظری در این‌طور مسائل وجود داشته باشد؛ به‌طوری‌که ۹۹ نماینده برخلاف نظر امام‌رای دادند. اینها نقاط مثبت نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌شود و نباید کتمان شود.

مطهری درباره لغو سخنرانی نوه امام (ره) در بروجرد گفت: «به‌نظر می‌رسد اینکه استاندار در مقابل اعتراض یک گروه خاص عقب‌نشینی کرد، کار درستی نبود و نباید این سخنرانی را لغو می‌کردند. این عقب‌نشینی‌ها برای دولت خوب نیست و باعث می‌شود بخشی از طرفداران خود را از دست بدهد. »