ظریف: توسعه روابط تهران و آنکارا  به نفع دو کشور و منطقه است
ایرنا- وزیر امور خارجه ایران، توسعه روابط تهران - آنکارا را به نفع دو کشور و منطقه دانست و بر اهمیت رایزنی و مشورت بین مسوولان دو کشور برای کمک به حل‌و‌فصل مسائل منطقه تاکید کرد.
محمد جواد ظریف این مطلب را در دیدار جودت ییلماز وزیر توسعه و امور زیربنایی ترکیه که برای شرکت در بیست و چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و ترکیه به تهران سفر کرده است، بیان کرد. ظریف در این دیدار با ابراز رضایت و خرسندی از روند خوب و رو به توسعه روابط دو کشور، بر اهمیت روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور همسایه و مسلمان تاکید کرد.وزیر امور خارجه، ظرفیت‌های ایران و ترکیه را برای توسعه روابط، متعدد و متنوع دانست و ابراز امیدواری کرد که با پیگیری و اجرایی شدن همه توافقات بین دو کشور روند توسعه روابط به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی بیش از پیش هموار شود.
ظریف به همکاری‌های دو کشور در قالب سازمان‌های منطقه‌ای همانند اکو، کومسک و گروه دی هشت اشاره کرد و گفت: «ایران برای تقویت همکاری‌های چندجانبه در قالب این سازمان‌ها از هیچ تلاش و کمکی دریغ نمی‌کند.» وزیر توسعه و امور زیربنایی ترکیه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از مذاکرات سه روزه خود در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، از گفت گوهای سازنده و جلسات کمیسیون مشترک ابراز رضایت کرد.
ییلماز با اشاره به عزم و اراده مقامات عالی‌رتبه دو کشور ابراز امیدواری کرد که با تسهیل روند اجرایی شدن توافقات فیمابین شاهد توسعه و تسریع در روند رو به گسترش روابط
همه جانبه تهران و آنکارا به‌خصوص در عرصه‌های اقتصادی و بازرگانی باشیم. طرفین در این دیدار ابراز امیدواری کردند که با حصول توافقات بسیار خوب طرفین در خلال کمیسیون مشترک، زمینه سفر هرچه موفق‌تر رئیس‌جمهوری ایران به ترکیه فراهم شود.