آغاز رزمایش مشترک دریایی ایران و پاکستان - ۲۰ فروردین ۹۳

گروه دیپلماسی- رزمایش دریایی مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در شرق تنگه هرمز صبح روز سه‌شنبه آغاز شد. به گزارش «ایسنا»، در این رزمایش، یگان‌های منتخب ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ناوگروه مستقر نیروی دریایی ارتش پاکستان در آب‌های شرق تنگه هرمز حضور دارند. ناوگروه نیروی دریایی پاکستان متشکل از یک فروند ناو موشک‌انداز، یک فروند ناو پشتیبانی و یک فروند زیردریایی پیشرفته با پیام صلح و دوستی و در راستای افزایش تعاملات نظامی دو کشور ایران و پاکستان، روز شنبه - ۱۶ فروردین - در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفته بود. پایان موفقیت‌آمیز رزمایش مشترک دریایی ایران و عمان

از سوی دیگر معاون عملیات نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: رزمایش مشترک دریایی امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان در آب‌های دریای عمان با موفقیت پایان یافت.

به گزارش «ایسنا»، امیر دریادار سیاوش جره در این باره گفت: «ناوگروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران که از جمعه گذشته در بندر سلطان قابوس مسقط حضور داشت، به همراه ناوهای امدادی نیروهای مسلح کشور سلطنتی عمان، چهارمین رزمایش مشترک امداد و نجات نیروی دریایی دو کشور را در آب‌های عمومی سلطان‌نشین عمان برگزار کرد.» به گفته معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، در این رزمایش، ناوگروه جمهوری اسلامی ایران با ناوشکن الوند، ناو موشک‌انداز شمشیر، ناو لجستیکی بوشهر، بالگرد AB۲۱۲ نیروی دریایی ارتش و یدک‌کش سفیر ۳ حضور داشت.

دریادار جره افزود: «یگان‌های شرکت‌کننده ایرانی و عمانی در این منطقه، عملیات امداد و نجات تمرین کردند که در مرحله نخست این رزمایش سوخت‌گیری در دریا، تغییر آرایش، اسکورت کاروان، مخابرات در دریا، عملیات یدک و لنگر انداختن تمرین شد.»