قطعنامه اروپا به افزایش تحریم‌ نمی‌انجامد

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران که روز چهارشنبه به منظور زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) به مشهد مقدس سفر کرده بود، شامگاه پنج‌شنبه با آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد دیدار کرد. وزیر امور خارجه ایران در این دیدار ضمن اشاره به قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا تاکید کرد که این قطعنامه سبب افزایش تحریم‏ها علیه ایران نمی‏شود.

به گزارش خبرگزاری مهر از مشهد، محمدجواد ظریف، همچنین در این دیدار افزود: «همواره تلاش شده تا در جریان مذاکرات عزت و استقلال جمهوری اسلامی حفظ شود.» ظریف با تاکید بر اینکه در مذاکرات هسته‌ای از مواضع و اصول خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم، گفت: «تیم مذاکره‌کننده هسته‎ای بر حفظ عزت نظام تاکید دارد و هرگز حاضر به عقب‌نشینی از مواضع خود نیست.» در ادامه نیز آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: «ضرورت دارد تا جایگاه و عزت ملی ایران اسلامی در جریان مذاکرات هسته‌ای حفظ شود.»

امام جمعه مشهد ادامه داد: «جمهوری اسلامی الگویی در سطح جهان است و باید تلاش کنیم با حفظ جایگاه این نظام مقدس، مذاکرات را به درستی به پیش ببریم.» دیدار با آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‎های وزیر امور خارجه ایران در این سفر بود. در این دیدار ظریف به تشریح آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای، اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی پرداخت.

آیت‌الله واعظ طبسی نیز ضمن آرزوی موفقیت برای تیم هسته‌ای ایران به ارائه برخی پیشنهادها و راهنمایی‌ها در این زمینه پرداخت. ظریف پس از صرف نهار به بازدید از رواق دارالمرحمه که به تازگی افتتاح شده، پرداخت. وزیر خارجه ایران همچنین در ادامه سفر خود به مشهد با برخی از مسوولان اجرایی استان خراسان رضوی نیز دیدار و در زمینه مسائل مرتبط به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.