پنج کتاب جدید انتشارات «دنیای اقتصاد» این هفته منتشر می‌شود

انتشارات «دنیای اقتصاد» این هفته ۵ کتاب جدید منتشر می‌کند. به گزارش روابط عمومی انتشارات «دنیای اقتصاد»، این کتاب‌ها عبارتند از: ۱- تجارت جهانی و نظام پرداخت‌ها: این کتاب را سه تن از استادان اقتصاد در دانشگاه‌های آمریکا به نام‌های ریچارد کیوز، جفری فرانکل و رونالد جونز تالیف کرده‌اند و دکتر ابوالقاسم هاشمی استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی آن را ترجمه کرده است.

۲- الفبای مذاکره: راهنمای برد-برد به زبان ساده و کاربردی: این کتاب تالیف دو استاد آمریکایی رشته مدیریت به نام چارلز لیکسون و رابرت مادو است و توسط صالح سپهری فر ترجمه شده است.

۳- گزارشگری و تحلیلگری مالی: این کتاب را انتشارات کاپلان شوذر تالیف و منتشر کرده و دکتر محمد سیرانی، مهدی ذوالفقاری و هوشنگ مدنی آن را ترجمه کرده‌اند.

۴- تفسیر موضوعی مواد مقررات متحدالشکل اعتبارات اسنادی: این کتاب که بخشی از آن متن انگلیسی مقررات متحدالشکل اسنادی و بخش دیگر آن تفسیر این مواد است، توسط افشین‌خانی تالیف شده است.

۵- مزایا و مشکلات جامعه تجاری: پاسخ آدام اسمیت به روسو: این کتاب تالیف دنیس راسموسن است و توسط شیرین سادات صفوی ترجمه شده است.

همچنین چاپ دوم کتاب «چرا کشورها شکست می‌خورند» هفته آینده منتشر می‌شود. چاپ نخست این کتاب اوایل زمستان سال گذشته منتشر و اواسط اسفند نایاب شد. این کتاب که تالیف دارون عجم اوغلو و جیمز رابینسون است توسط پویا جبل عاملی و محمد رضا فرهادی پور ترجمه شده است.

دو کتاب دیگر انتشارات «دنیای اقتصاد» یعنی «سر گذشت شاهزاده خانم ایرانی: دومین کتاب زهرا تاج السلطنه» و «روش علم» نیز مراحل نهایی چاپ را می‌گذرانند و پیش از آغاز کار نمایشگاه کتاب، منتشر خواهد شد. سرگذشت شاهزاده خانم ایرانی را مسعود کوهستانی نژاد تصحیح و تدوین کرده و مقدمه‌ای پژوهشی-تحلیلی بر آن نگاشته است. کتاب روش علم نیز که اسلوب‌های علمی از عصر روشنگری در اروپا تاکنون را واکاوی کرده، تالیف دکتر محمد طبیبیان، اقتصاددان ایرانی است.

پنج کتاب جدید انتشارات «دنیای اقتصاد» این هفته منتشر می‌شود