گروه خبر- معاون امنیتی- انتظامی وزارت کشور از دستور شخص عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با هدف تشکیل کمیته‌ای برای آزادی سربازان گروگان‌ گرفته شده از سوی جیش‌العدل خبر داد. به گزارش «ایسنا»، علی‌ عبدالهی، معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: «آقای وزیر کشور دستور دادند که کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های ذی‌ربط برای پیگیری این موضوع تشکیل شود و ما در حال دنبال کردن کار هستیم.»

او افزود: «با توجه به اخباری که داریم آنها این سربازان را به پاکستان برده‌اند و وزارت خارجه نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد.»

گروه تروریستی موسوم به «جیش‌العدل» اعلام کرده است که یک درجه‌دار و چهار سرباز مرزبان را جمعه گذشته ربوده است. به گزارش خبرگزاری‌ها، این افراد به پاکستان انتقال یافته‌اند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که آیا دولت پاکستان به تعهدات خود در قبال ایران در مناطق مرزی عمل می‌کند، گفت: «به هر ترتیب، در مناطق مرزی شرایط خاص و ویژه‌ای وجود دارد که البته اینها مسوولیت دولت پاکستان را کم نمی‌کند. ما توقع و انتظارمان این است که آنها اقدامات لازم را در این موضوع انجام دهند.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اقداماتی که در حال انجام است، به آزادی این سربازان امیدوار باشیم، تاکید کرد:‌ «تلاشمان این است که این اتفاق حاصل شود و امیدواریم که این تلاش‌ها هر چه زودتر به نتیجه برسد.»

همچنین حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در گفت‌و‌گو با «ایسنا»، درباره اقدامات مسوولان امنیتی وزارت کشور در موضوع آزادی سربازان گروگان گرفته‌شده از سوی جیش‌العدل گفت: «برای نجات این پنج نفری که مورد ربایش قرار گرفته‌اند، یک‌سری اقدامات دیپلماتیک از طریق وزارت خارجه در حال انجام است و از آنجا که اطلاعات موثقی مبنی‌بر اینکه اشرار این پنج نفر را به خاک پاکستان منتقل کرده‌اند، وجود دارد وزارت خارجه اقدامات لازم را انجام می‌دهد.»

امیری همچنین گفت: «از سوی دستگاه‌های امنیتی- انتظامی اقداماتی در حال انجام است که نمی‌توانیم آنها را فعلا اطلاع‌رسانی کنیم.»

واکنش آلن ایر

در همین رابطه سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا، ربوده شدن پنج نفر از مرزبانان ایران در منطقه جکیگور در شرق ایران را از سوی گروهک تروریستی موسوم به «جیش العدل» و انتقال آنان به داخل پاکستان، محکوم کرد.

ایر در صفحه فیس‌بوکش نوشت: «ربوده شدن پنج تن از مرزبانان ایرانی در مرز این کشور عملی غیر‌قابل‌توجیه است. چنین اعمال غیر‌اخلاقی را هر کجای دنیا که رخ دهد، محکوم می‌کنیم و امیدواریم این مرزبانان ایرانی هر چه زودتر به وطنشان و خانواده‌شان برگردانده شوند.»