گروه خبر- انتشار گفت‌و‌گوی علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با روزنامه «الجزیره» سبب شد دادستان کل کشور به این مصاحبه واکنش نشان دهد و «این عضو کابینه روحانی را در حد تعیین تکلیف برای قوه‌قضائیه نداند.» علی جنتی در این مصاحبه به تغییر رئیس قوه‌مجریه اشاره کرده و در ادامه گفته است که «دستگاه قضایی ما هم باید خودش را با تحولات جدیدی که در کشور پدیده آمده است، همراه کند.» از جنتی بعید است

اژه‌ای درباره مصاحبه علی جنتی با «تلویزیون الجزیره انگلیسی» گفت: «‌از فردی نظیر علی جنتی بعید است درباره بایدها و نبایدهای قوه‌قضائیه اظهارنظر کند و امیدواریم این مطالب صحت نداشته باشد.»

سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: «به تازگی برخی از افراد به‌صورت جریانی سازمان یافته که اکثرا در خارج از کشور و از جریان ضدانقلاب و فراری‌های فتنه هستند، علیه قوه‌قضائیه فضاسازی کرده، به این قوه فشار می‌آورند و با تحریکات‌شان قصد دارند روی افکار عمومی تاثیر بگذارند.» محسنی‌اژه‌ای در ادامه گفت: «من مصاحبه را امروز مطالعه کردم و نمی‌دانم که درست ترجمه شده یا خیر.» او در ادامه افزود: «اما بعد از گفتن این مقدمه باید بگویم که من در تماسی که با آقای جنتی گرفتم او مدعی شد صحبت‌هایش تحریف شده و باید هرچه سریع‌تر این موضوع را تکذیب کند و اعتراض شدیدی هم به این شبکه داشته باشد.» دادستان کل کشور در ادامه تاکید کرد که در سطح آقای جنتی نیست که برای قوه‌قضائیه تعیین تکلیف کند.

مداح معروف تیراندازی نکرد

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای درباره پرونده مداح معروف کشور نیز گفت: این پرونده همچنان در حال رسیدگی است. سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: «متاسفانه در جریان پرونده تیراندازی منتسب به یکی از مداحان تهرانی رسانه‌ها مطالبی را نوشتند که عمدتا درست نبود. امروز یک نسخه کامل پرونده را مورد مطالعه قرار داده‌ام و بر اساس اعلام شاکی و مداح معروف مشخص شده ۳ خودرو در اتوبان شهید بابایی مسیر شرق به غرب در حرکت بوده‌اند. شاکی پرونده مدعی شد که در داخل تونل سبقت می‌گیرد و این در حالی است که پس از این سبقت خودرو آقای کریمی برای وی چراغ می‌زند و این فرد هم از خط وسط به خط کناری منتقل می‌شود. شاکی می‌گوید پس از این اقدام صدای چند تیر می‌شنود که یکی از این تیرها به خودرو اصابت کرده است.»

محسنی‌اژه‌ای در ادامه افزود: پس از این اتفاق ماشین شاکی و ماشین آقای کریمی در گوشه اتوبان می‌ایستند و با یکدیگر به‌واسطه شناختن همدیگر احوالپرسی و سپس خداحافظی کرده‌اند. شاکی ادامه می‌دهد که فردای روز حادثه تنی چند از دوستانش به وی می‌گویند از آنجا که ماشینت تیر خورده نمی‌توانی آن را بفروشی و درست کنی به همین دلیل شاکی به پلیس مراجعه کرد.

دادستان کل کشور گفت: «این در حالی است که فردی که همراه آقای کریمی بوده مدعی شده اسلحه برای وی بوده و اجازه شلیک هم داشته است و از این فرد هم تحقیقاتی به عمل آمده است. در حال حاضر هنوز قرار نهایی برای این پرونده صادر نشده است؛ اما با توجه به تحقیقاتی که انجام شده به‌زودی قرار صادر می‌شود.» اژه‌ای همچنین درخصوص اخباری مبنی‌بر ممنوع‌الخروجی مرتضوی گفت: «این فرد ممنوع‌الخروج است و برایش احضاریه صادر شده و پرونده همچنان در حال رسیدگی است.»