پرونده تیراندازی مداح معروف به مراجع قضایی ارسال شده است

«تیری» که از «اسلحه مداح معروف در اتوبان بابایی خارج شد»، همچنان «حاشیه‌ساز» است و به نظر می‌رسد، پرونده این حادثه به همان سادگی که برخی رسانه‌ها از آن عبور می‌کنند، از دید مراجع قضایی دور نخواهد ماند. بر همین اساس، دیروز و در جریان آخرین نشست خبری جانشین فرماندهی نیروی انتظامی اعلام شد که پرونده «تیراندازی اخیر یکی از مداحان معروف کشور» در اتوبانی در تهران به «مراجع قضایی» ارسال شده‌است. رادان با بیان اینکه این مداح، مجوز حمل سلاح داشته است، افزود: «به‌رغم اینکه این فرد برای حمل سلاح مجوز داشته است، با این حال پرونده او تشکیل شده و به مراجع قضایی ارجاع شده که امروز (یکشنبه) نیز با حضور شاکی به این موضوع رسیدگی می‌شود.» به گزارش «ایسنا»، «مشاجره لفظی سرنشینان دو خودرو در اتوبان بابایی که یکی از آنها از مشهور‌ترین و گران‌ترین مداحان تهران است، به تیراندازی انجامیده است». داستان از این قرار بوده‌است که یکی از مداحان مشهور تهران، ساعت ۳ بامداد روز پنجم دی‌ماه در اتوبان بابایی با یک خودرو ۲۰۶ تصادف می‌کند. این تصادف به مشاجره و درگیری لفظی می‌کشد. سرنشینان ۲۰۶ زوج جوانی بودند که از شرق به غرب اتوبان حرکت می‌کردند. گزارش مورد نظر حاکی از این است که ادامه این درگیری به نقاط خطرناکی کشیده می‌شود؛ زیرا مداح معروف و همراهانش که در خوودرو تویوتا بودند، کلت کشیده و ۵ تیر به جلو و گلگیر ۲۰۶ شلیک می‌کنند. البته «سایت خبری ندای انقلاب» نیز در روایتی متفاوت از حادثه نوشت: «محمود کریمی مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام که بامداد چند روز پیش در یکی از اتوبان‌های تهران در حال حرکت بود، از سوی سرنشینان چند خودرو مورد تهدید قرار گرفت. در این جریان، سرنشینان این خودروها با ویراژ دادن اطراف خودرو حاج محمود کریمی او را مجبور به توقف در حاشیه اتوبان می‌کنند. پس از توقف خودرو کریمی در حاشیه اتوبان، سرنشینان خودروهای مزاحم پیاده شده و به سمت خودرو کریمی می‌روند و این مداح که به همراه خانواده خود بوده برای دفاع از خانواده و دور کردن اراذل و اوباش، اقدام به شلیک هوایی می‌کند که این کار هم نتیجه نمی‌دهد و نهایتا کریمی، یک گلوله به سمت لاستیک ماشین یکی از این افراد مزاحم شلیک می‌کند که این گلوله به گلگیر خودرو اصابت می‌کند و نهایتا اراذل و اوباش از اطراف ماشین کریمی فاصله می‌گیرند.»

این در شرایطی است که بهمن کشاورز، وکیل دادگستری نیز در مورد مجوز حمل سلاح به «ایلنا» گفت: «مجوز نگهداری حمل سلاح گرم به این مفهوم نیست که دارنده مجوز بر حسب دلخواه در هر موردی اقدام به تیراندازی کند. اولا داشتن سلاح گرم به‌ویژه سلاح کمری مستلزم احراز شرایط بسیار و انواع استعلامات در مورد متقاضی نگهداری حمل سلاح گرم است که این اقدامات را معاونت اسلحه و مهمات ارتش جمهوری اسلامی انجام می‌دهد و پس از دقت و موشکافی و بررسی بسیار اجازه حمل و نگهداری سلاح برای افراد صادر می‌گردد.»

او در ادامه گفت: «موضوع به اندازه‌ای حساس و مهم است که حتی حمل و نگهداری سلاح‌هایی شبیه به سلاح واقعی که مشمول تعریف سلاح گرم نیز نیست، اخیرا ممنوع اعلام شده و تخلف از این قانون مجازات‌های شدید و حبس در پی دارد.»

البته در بخش دیگری از نشست خبری جانشین فرمانده نیروی انتظامی، رادان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، افرادی که همراه این مداح معروف بودند، جزو اراذل و اوباش بودند، گفت: «تعریف مردم از اراذل و اوباش با تعریف هفت‌گانه پلیس در این زمینه متفاوت است. براساس تعریف پلیس، این افراد در زمره شاخص‌های اراذل و اوباشی که پلیس تعریف می‌کند، به شمار نمی‌روند.» بهمن کشاورز، وکیل دادگستری در این خصوص نیز به خبرنگار «ایلنا» گفت: «این مساله که با اراذل و اوباش چه کسی و چگونه باید برخورد کند، موضوع دیگری است که چنانچه اجازه دهیم فردی از مردم عادی با اراذل و اوباش - با فرض وجود آنها- با امکانات شخصی برخورد کند، با توجه به تعداد اراذل و اوباش در سطح شهر، باید همه مردم را به کلت ۴۵ و کلاشنیکف مجهز کرد که در هر گوشه شهر از کشته، پشته بسازند که در این میان باید پرسید نقش پلیس و نیروهای امنیتی چه خواهد بود.»