گروه بنگاه‌ها- رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران گفت: با هدف مقابله با تحریم‌ها و تقویت توان صنعتی کشور ضروری است، دولت شرط حضور شرکت‌های خارجی در کشور را انتخاب شرکای ایرانی قرار دهد. هرمزد رامینه در آستانه برپایی «جشن چهلمین سالگرد تاسیس جامعه مهندسان مشاور ایران» که ۱۸ دی‌ماه در برج میلاد برگزار می‌شود، با اعلام این مطلب افزود: حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی موجب می‌شود حتی در صورتی که شرکت‌های خارجی تصمیم به خروج از کشور گرفتند، این شرکت‌ها قادر به ادامه تولید بدون اتکا به شرکت‌های خارجی باشند.

وی با اشاره به اینکه حضور مهندسان مشاور و شرکت‌های مهندسی مشاور خارجی در کشور بستگی به نحوه عملکرد و سیاست‌گذاری ما دارد، خاطرنشان کرد: شرکت‌های ایرانی در مجاورت شرکت‌های خارجی به شرط آنکه ابتکار عمل را کاملا به این شرکت‌ها واگذار نکنند، قادرند تاثیرپذیری مطلوبی داشته باشند که در بلندمدت فواید آن نصیب جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: جامعه مهندسان مشاور ایران به عنوان بزرگ‌ترین تشکل غیردولتی اقتصادی که در ۲۲ گروه تخصصی در زمینه‌های عمرانی، اجرایی و مدیریتی فعالیت دارد، آمادگی دارد تا شرکت‌های برتر ایرانی را به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی کند.

رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران گفت: پس از توافقات ژنو، دو هیات اقتصادی از اتریش و ژاپن به کشور آمدند که این جامعه به هیات‌های اقتصادی اعزامی در زمینه چگونگی مشارکت با شرکت‌های ایرانی و نحوه انتخاب این شرکت‌ها پیشنهادهایی ارائه داد.