گروه بین‌الملل- دومین بمب‌گذاری طی دو ماه در روسیه، روسیه‌ای که از دو روز دیگر میزبان بازی‌های المپیک زمستانی است و اکنون خبر می‌رسد که در ولگوگراد این کشور یک زن به‌عنوان عامل انتحاری، پیش از ورورد به بازرسی الکترونیکی خود را در جلوی چشمان مسافران بی‌شماری منفجر کرده است و بر اساس گفته‌های منابع رسمی در پی این حمله ۱۸ کشته و بیش از ۵۰ تن نیز زخمی ‌شده‌اند. سی‌ان‌ان می‌گوید که برخی منابع روسی اعلام کرده‌اند که تاکنون ۱۴ نفر در این حمله کشته شده‌اند که بیشتر آنها نیز ماموران بازرسی بوده‌اند؛ اما برخی سایت‌ها نیز میزان کشته‌ها را افزون بر ۵۰ نفر ذکر می‌کنند. این سایت اما در ادامه تخمین می‌زند که زن عامل انتحاری، بمب «تی‌ان‌تی» به وزن ۱۰ کیلوگرم را به خود بسته بود و در فیلم‌های منتشرشده در میان بهت همگان ماشه انفجاری را می‌کشد. رویترز نیز می‌نویسد که تنها ۲ روز به آغاز بازی‌های المپیک زمستانی در این کشور باقی مانده و هنوز هیچ گروهی مسوولیت حمله به این ایستگاه قطار را به عهده نگرفته است. یکی از شاهدان عینی حادثه در گفت‌وگو با شبکه ۲۴ روسیه می‌گوید که پس از انفجار وحشت همه‌جا را فراگرفت و مردم از ترس انفجار بمب‌های دیگر روی زمین دراز کشیدند و درخواست کمک می‌کردند. بلافاصله پس از انتشار این خبر نیز مدودف، نخست‌وزیر این کشور در صفحه توییتر خود به قربانیان این حادثه تسلیت گفت و اعلام کرد که کرملین عوامل این حمله انتحاری را مجازات خواهد کرد. یکی از مقامات امنیتی روسیه نیز در اظهارتی ضد و نقیض نسبت به آمارهای منتشر شده می‌گوید که هنوز هیچ گروهی مسوولیت حمله به این ایستگاه راه‌آهن را به عهده نگرفته است اما ۱۳ نفر در پی این حمله کشته شده‌اند. این در شرایطی است که برخی منابع تعداد کشته‌ها را ۱۵ نفر اعلام کرده است. سخنگوی کرملین اما می‌گوید که تعداد زخمی‌ها به ۴۲ نفر رسیده و میزان واقعی کشته شده‌ها ۱۳ نفر است.

گفته می‌شود که پیش از این برخی از شبه‌نظامیان چچنی در یک نوار ویدئویی منتشرشده از سوی آنها به پوتین هشدار داده بودند که مانع برگزاری مسابقات المپیک زمستانی در روسیه خواهند شد.

پیش از این نیز در ماه گذشته میلادی یک عامل انتحاری دیگر در ایستگاه اتوبوسی در مسکو با منفجر کردن خود باعث کشته شدن ۳۰ شهروند روسی شده بود. به گفته تحلیلگران، این افراد قصد دارند با بمب‌گذاری در نقاط پرجمعیت این کشور مانع از برگزاری المپیک زمستانی در روسیه شوند.