عضو هیات رییسه مجلس با تشریح جزئیات جلسه طیب نیا با هیات رییسه مجلس که ظهر دیروز با حضور رییس مجلس برگزار شد، درباره برنامه دولت برای ارائه لایحه هدفمندی به مجلس، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی دولت قرار است این موضوع هر چه زودتر در دولت نهایی شودو لایحه آن قبل از سال آینده به مجلس تقدیم شود. حسین سبحانی‌نیا در گفت‌و‌گو با «خانه ملت» ضمن تشریح جزئیات جلسه مشترک وزیر اقتصاد و دارایی با هیات رییسه مجلس افزود: وزیر اقتصاد در این جلسه گزارشی از وضعیت حوزه اختیارات وزارت اقتصاد و دارایی درباره مسائل اقتصادی کشور، برنامه‌های این وزارتخانه، سیستم بانکی، صندوق‌های بازنشستگی، هدفمندی یارانه‌ها و موارد مربوط به خصوصی‌سازی ارائه داد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه وزیر اقتصاد همچنین گزارشی از روند کاری این وزارتخانه در آینده به منظور بهبود شرایط اقتصادی به هیات رییسه ارائه داد، درباره برنامه دولت برای ارائه لایحه هدفمندی یارانه‌ها افزود: دولت برای بخش هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه ۹۳ اعتباری در نظر نگرفته و قرار است از سوی دولت لایحه‌ای جداگانه برای هدفمندی به مجلس ارائه شود.

وی ادامه داد: قرار است در لایحه هدفمندی یارانه‌ها به هدف اصلی قانون گذار یعنی اجرای واقعی این قانون توجه بیشتری شود و در مجموع لایحه‌ای که بر مبنای آن هدفمندی یارانه‌ها واقعی‌تر به نتیجه برسد در برنامه دولت بود که در این راستا بنا شد دولت لایحه‌‌ای جداگانه برای هدفمندی به مجلس ارائه دهد.

سبحانی نیا درباره زمان ارائه لایحه هدفمندی از سوی دولت به مجلس با بیان اینکه این لایحه باید به نحوی در اختیار مجلس قرار گیرد تا برای سال آینده قابل اجرا باشد، افزود:‌ بر اساس برنامه ریزی دولت قرار است این موضوع هر چه زودتر به جمع بندی برسد و لایحه آن قبل از سال آینده به مجلس تقدیم شود.

عضو هیات رییسه مجلس افزود: ممکن است در یارانه نقدی دهک های بالای جامعه که نیازی به آن ندارند تجدید نظر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در جلسه هیات رییسه مجلس با وزیر اقتصاد همه اعضا از جمله دکتر لاریجانی رییس مجلس نیز حضور داشت، ادامه داد: آقای ابوترابی فرد به دلیل حضور در مراسم اجلاس مجمع عمومی مجالس آسیایی در پاکستان در جلسه حضور نداشت.

سبحانی نیا با اشاره به اظهارات رییس مجلس در جلسه دیروز با وزیر اقتصاد گفت:‌ رییس مجلس به هماهنگی کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت اقتصاد درباره لایحه اصلاح قانون مالیات که در دستور کار مجلس است، تاکید داشت؛ با اینکه در این جلسه رییس کمیسیون اقتصادی و محمد قاسمی مدیر دفتر مطالعات برنامه و بودجه پژوهش‌ها نیز حضور داشت.

وی افزود: همچنین بحث‌هایی در رابطه با افزایش سرمایه سیستم بانکی و توجه به تولید و مواردی از این قبیل از سوی اعضای هیات رییسه مطرح شد.

عضو هیات رییسه مجلس در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه موضوع استعفای وزیر اقتصاد مطرح شد یا خیر، گفت: این موضوع مطرح نشد؛ ضمن اینکه مشخص بود موضوع استعفای طیب نیا جدی نبود ضمن اینکه سوال از وی جزو وظایف مجلس است.