گروه خبر- مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف، دیروز با حضور حسین شریعتمداری مدیر مسوول روزنامه کیهان به جدال لفظی میان او و دانشجویان حاضر بدل شد؛ شعارها و فریادهای دانشجویان در این مراسم که نشانه‌ تفاوت تفکر بسیاری از دانشجویان با دیدگاه‌های مدیرمسوول روزنامه کیهان بود، بیش از پیش آشکار شد. سخنرانی شریعتمداری از همان ابتدا با این شعارها مواجه شد و در این میان مدیرمسوول کیهان، پیش از آنکه سخنرانی را آغاز کند به دانشجویان هشدار داد که «ما از بیدهایی نیستیم که با این بادها بلرزیم.» دانشجویان مخالف اما دست بردار نبودند. آنها در اعتراض به حضور شریعتمداری از او خواستند از دانشگاه بیرون رود و در همین حال، شریعتمداری گفت: «ما بچه تهران هستیم و در تهران گم نمی‌شویم. شریعتمداری در این بخش از سخنان خود از دانشجویان خواست تا شعار مرگ بر اسرائیل سر بدهند.»
به گزارش خبرگزاری تسنیم، شریعتمداری، پس از آنکه با این شعار دانشجویان مبنی بر «کیهان اسرائیل پیوندتان مبارک» مواجه شد، گفت: «اگر یقین بدانید که اسرائیل به خاطر حرف‌های ما ناراحت می‌شود و عصبانی است، ما حاضریم هر شب این حرف‌ها را بزنیم.»
او در ادامه سخنرانی خود با بیان اینکه بعضی‌ها دنبال این هستند که با این رفتارشان ما صحبت نکنیم، تاکید کرد: «به هر حال ما سخنان خود را اعلام می‌کنیم. اگر واقعا کیهان پاشنه آشیل آمریکا و اسرائیل را هدف قرار نداده است، پس چرا اینقدر داد و فریاد می‌زنید.»
مدیر مسوول روزنامه کیهان پا به پای دانشجویان به اعتراضات آنان واکنش نشان می‌داد. او خطاب به آنان گفت که «شما مدیون بچه حزبی‌اللهی‌ها هستید، زیرا اینها روز حادثه کف خیابان‌ها بودند، اما شما در آن زمان داشتید شیرکاکائو و شیر قهوه‌تان را می‌خوردید؛ پس خوب است قدر ولی‌نعمت‌هایتان را بدانید.»
با این همه دانشجویان همچنان با «هو کردن»، شریعتمداری را خطاب قرار می‌دادند و با شعار «اسرائیل، کیهان پیوندتان مبارک» مانع از سخنرانی میهمان شدند. مدیرمسوول کیهان اما در پاسخ دوباره به این شعار،اصلاح‌طلبان را دستمایه صحبت‌های خود قرار داد و گفت:‌ «نتانیاهو اصلاح‌طلبان را بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در این کشور می‌دانست و شما از ترس اینکه این سند بیشتر رو شود، اینگونه فریاد می‌زنید.» پاسخ دانشجویان ادامه داشت. آنها با شعار «اصلاحات زنده باد/خاتمی پاینده باد» به این سخنان شریعتمداری واکنش نشان دادند. او اما گفت: «شما می‌توانید برای جورج سورس نیز شعار سر دهید. اصلاح‌طلبان وطن‌فروش بودند و اگر حزب‌الله نبود، وطن را فروخته و پولش را نیز گرفته بودند.»
مدیرمسوول کیهان که در این جدال لفظی دست بردار نبود، به دانشجویان گفت که« شما چون می‌بینید کیهان رفتنی نیست، می‌خواهید برای دوام اسرائیل شعار دهید، اما حزب‌الله به‌زودی اسرائیل را از بین می‌برد و همه دوستان او یتیم می‌شوند. برخی باید از همین حالا به فکر یتیمی خود بعد از اسرائیل باشند و به یتیم‌پروری فکر کنند.»
شریعتمداری در واکنش به فریاد دانشجویان درباره آزادی زندانیان سیاسی تاکید کرد: «جناب آقای روحانی نیز به آزادی این افراد راضی نیست، چون نمی‌خواهد دولتش تحت فشار و همراهی اسرائیل قرار گیرد و من از آقای روحانی تشکر می‌کنم که می‌داند صرفا آنها با آمدنشان باعث آشوب و کانونی برای اسرائیل می‌شوند.»
شریعتمداری همچنین گفت: «اگر سران فتنه آزاد شوند، اصلاح‌طلبان آنها را هم مثل ندا آقاسلطان می‌کشند. حزب‌الله تا زنده است، اجازه نمی‌دهد ستون پنجم، اسرائیل و انگلیس آقای روحانی را تحت فشار قرار دهند.»
مدیرمسوول کیهان به دانشجویان مخالف خود و اصلاح‌طلبان گفت: «طالبانی‌ها خجالت بکشید» و در ادامه با بیان اینکه شما اصلاح‌طلبان در دامن طالبان هستید، گفت: «طالبان و اصلاحات دو لبه یک قیچی هستند که در دست آمریکا قرار دارند. من سندی ارائه می‌‌دهم و اینکه وقتی آمریکایی‌ها در افغانستان قصد جنگ با طالبان را داشتند، اصلاحات معتقد بود باید از طالبان حمایت کنیم.» مدیر مسوول کیهان، طالبان را در فتنه ۸۸ از حامیان اصلاحات معرفی کرد و خطاب به آنان گفت: «شما دستتان به خون این مردم بیگناه آلوده است و از صدقه سر حزب‌الله نفس می‌کشید، اگر می‌گویید دانستن حق مردم است، پس چرا ارتباط خود را با بیگانگان پنهان می‌کنید؟ ما از شما خواستیم جواب بدهید، اما شما سکوت کردید.»
اصلاح‌طلبان از تیره و طایفه صدام هستند
شریعتمداری به دانشجویانی که شعار علیه وی سر می‌دادند، گفت: «اصلاح‌طلبان از تیر و طایفه صدام حسین هستند. با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود. صدام دنبال براندازی انقلاب بود و اصلاح‌طلبان نیز دنبال همین موضوع هستند. این ملت اجازه نخواهند داد ستون پنجم آمریکا وارد این کشور شود.» وی خطاب به دانشجویانی که شعار ‌می‌دادند : «خاتمی پاینده باد.» گفت: آقای خاتمی اگر می‌خواست پاینده باشد، دست دبیر کل ناتو را نمی‌فشرد.
مدیر مسول روزنامه کیهان با بیان اینکه شما شرایطی فراهم کردید که ما کپسولی مطالب‌مان را بیان کنیم، تاکید کرد: «شما من را بار دیگر نسبت به حرکت روزنامه کیهان تشویق کردید، چراکه من متوجه شدم که چقدر در دشمن‌ستیزی موفق بوده‌ایم.»