تسنیم- رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در جلسه اخیر کمیسیون با بابک زنجانی مقرر شد وی هرچه زودتر بدهی خود به وزارت نفت را تسویه کند، بنابراین این پول به زودی به حساب وزارت نفت واریز می‌شود.
علی پورمختار، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با اشاره به روند بررسی پرونده بابک زنجانی گفت: بابک زنجانی در هفته گذشته و به درخواست کمیسیون اصل ۹۰ مجددا در کمیسیون حاضر شد و توضیحات خود را درباره پول حاصل از فروش نفت که متعلق به وزارت نفت است، ارائه داد.
وی ادامه داد: بابک زنجانی در جلسات خود با کمیسیون اصل ۹۰ مدعی است که پول در حسابی در خارج از کشور وجود دارد؛ اما به دلیل تحریم بانک‌های ایران قادر به انتقال این پول به حساب وزارت نفت نیست. بنابراین در نشست اخیر وی قول داد که تلاش خود را برای برگرداندن پول انجام دهد و قرار شد، هرچه زودتر بدهی خود را به وزارت نفت تسویه کند. وی در پاسخ به این سوال که آیا این پول تا ماه دیگر به حساب وزارت نفت واریز می‌شود، گفت: طبق صحبت‌های انجام شده ممکن است این پول کمتر از یک ماه دیگر به حساب وزارت نفت منتقل شود.
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برهمین اساس تاکید کرد: بررسی‌های کمیسیون اصل ۹۰ درباره پرونده بابک زنجانی و پول وزارت نفت با واریز پول به حساب این وزارتخانه بسته می‌شود و کمیسیون منتظر است تا هرچه زودتر این پول واریز شود.
پورمختار درباره مبلغ بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت گفت: کل این بدهی حدود ۴/۲ میلیارد دلار بود که بخشی از آن تسویه شده بود و اکنون حدود ۶/۱ میلیارد دلار باقی مانده که طبق گفته آقای زنجانی قرار است به زودی به حساب وزارت نفت واریز شود.