دنیای اقتصاد- مدیر‌عامل شرکت هواپیمایی آسمان در یک روایت متفاوت نسبت به پیامدهای آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما برای برخی ایرلاین‌ها هشدار داد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، عباس رحمتیان با تاکید بر اینکه دولت باید برای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مطالعات دقیق و عمیقی را صورت دهد، گفت: برخلاف تصور برخی آزاد‌سازی بلیت هواپیما به معنای گران شدن قطعی قیمت بلیت نیست؛ بلکه آزادسازی به معنای تفاوت در قیمت بلیت هواپیما در زمان‌های مختلف است.

او ادامه داد: به این ترتیب قیمت بلیت هواپیما در روزهایی که مقاصد هوایی پر تردد است و ظرفیت هوایی کاهش می‌یابد، متناسب با میزان تردد مسافران ممکن است افزایش یابد و به همین ترتیب قیمت بلیت هواپیما در سایر روزهای سال مشمول کاهش احتمالی قیمت خواهد شد.

رحمتیان با بیان اینکه ابطال هر بلیت از سوی مسافران حداقل ۲۵ تا ۵۰ درصد زیان به شرکت‌های هواپیمایی وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به زیان‌های ناشی از تحریم‌ها از دولت انتظار داریم با فراهم کردن امکان استفاده از منابع ارزی صندوق توسعه ملی و سایر تسهیلات ارزان قیمت برای خرید قطعات و افزایش ظرفیت ناوگان هوایی به رفع مشکلات موجود در این زمینه کمک کند.

ماجرای بدهی آسمان به شرکت نفت

مدیر‌عامل شرکت هواپیمایی آسمان در مورد ماجرای بدهی این شرکت به شرکت نفت گفت: رقم بدهی آسمان به شرکت نفت تا پایان سال گذشته حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بود که با توجه به افزایش نرخ سوخت در سال جاری از ۲۰۰ تومان در هر لیتر به ۷۰۰ تومان در طول هر ماه تقریبا حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان بابت هزینه سوخت به شرکت نفت بدهکار خواهیم شد.

وی افزود: البته این افزایش قیمت که در پی جهش ناگهانی نرخ ارز از سوی شرکت نفت بدون مذاکره با ما صورت گرفت، هزینه‌های هنگفتی را به ما تحمیل کرد.

رحمتیان ضمن اعلام آمادگی برای برقراری پرواز ایران به آمریکا تشریح کرد: در حال حاضر شرکت هواپیمایی آسمان ناوگان هوایی مورد نیاز برای ۱۴ ساعت پرواز بدون توقف و سوختگیری به آمریکا را دارد. همچنین آسمان در حال اجاره دو فروند ایرباس ۳۴۰ به عنوان ناوگان پشتیبان است که به محض انجام فرآیندهای سیاسی لازم و دریافت مجوز آمادگی کامل برای این منظور حاصل می‌شود.