استقبال رسمی جهانگیری از مالکی

گروه دیپلماسی- معاون اول رییس‌جمهوری دیشب پس از دیدار با نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره با دولت مردمی عراق همکاری‌های خوبی داشته است، گفت: «در نشست با نوری‌المالکی نخست وزیر عراق توافقات خوب و مناسبی حاصل شد.» اسحاق جهانگیری شامگاه چهارشنبه پس از دیدار و مذاکرات دوجانبه با نوری‌المالکی در جمع خبرنگاران افزود: «نظر دو طرف بر ارتقای روابط بین‌المللی بود؛ ما همواره با دولت مردمی عراق همکاری‌های خوبی داشته‌ایم که در نشست امروز توافقات مناسبی به عمل آمد.» جهانگیری اظهار امیدواری کرد با سفر نخست وزیر عراق، مناسبات دو کشور روز به روز بیشتر شود.

معاون اول رییس‌جمهوری در مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد تهران از «نوری‌المالکی» استقبال کرد. نوری‌المالکی نخست وزیر عراق صبح چهارشنبه در راس هیاتی عالی‌رتبه وارد تهران شد. نخست‌وزیر عراق را در این سفر مشاور امنیت ملی این کشور، وزیر حقوق و زنان، وزیر ورزش و جوانان و یکی از نمایندگان مجلس عراق همراهی می‌کنند. سفر سه روزه نوری‌المالکی نخستین سفر او به جمهوری اسلامی ایران از آغاز دولت یازدهم است.

دیدار با مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران از جمله رهبر معظم انقلاب، حسن روحانی رییس‌جمهوری، اکبر‌ هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از برنامه‌های نوری‌المالکی در این سفر است.