روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود نوشت: بعضی از مشاوران رییس‌جمهور روحانی به پیشنهاد محمود احمدی‌نژاد مبنی‌بر مناظره با آقای روحانی درباره گزارش ۱۰۰روزه او واکنش نشان دادند. این واکنش‌ها هرچند منفی بود، ولی نشان داد آنها متوجه اصل موضوع نشده‌اند و در دام احمدی‌نژاد افتاده‌اند. صاحب‌نظران معتقدند علت این قبیل پیشنهادها این است که احمدی‌نژاد دلش برای تلویزیون تنگ شده است. از سوی دیگر مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد در دولت نهم و دهم با بیان اینکه درخواست مناظره احمدی‌نژاد از روحانی ربطی به مجادله‌های گزارش صد روزه ندارد، گفت که رییس یک دولت پاسخگو، با دعوت احمدی‌نژاد برای مناظره، برخوردی منطقی و منصفانه داشته باشد.

علی‌اکبر جوانفکر درباره پیشنهاد مناظره محمود احمدی‌نژاد به حسن روحانی رییس‌جمهور گفت که احمدی‌نژاد از موضع خیرخواهی و دلسوزی برای کشور رییس‌جمهور را به مناظره دعوت کرده است و بر خلاف ادعای برخی عناصر افراطی در دولت جدید، این مناظره به هیچ‌وجه جنبه سیاسی و انتخاباتی ندارد و موافقت شیخ حسن روحانی رییس‌جمهور محترم با دعوت احمدی‌نژاد رییس‌جمهور سابق برای انجام مناظره، متضمن منافع کشور و دولت خواهد بود.

او تاکید کرد که این دعوت با هدف مجادله و منازعه با رییس‌جمهور بر سر ادعاهای مطروحه در گزارش ۱۰۰‌روزه انجام نشده است، بلکه احمدی‌نژاد بر مبنای احساس تکلیف دینی و ملی، از ایشان دعوت به مناظره کرده است و اگر به آن پاسخ مثبت داده نشود، دولت جدید خود را از شناخت درست وضعیت کشور و مردم را از حق دانستن محروم خواهد کرد.

جوانفکر اظهار اطمینان کرد که موافقت روحانی با دعوت احمدی‌نژاد به مناظره‌ای صمیمانه و روشنگرانه، دارای نتایج مفید برای اداره بهینه کشور خواهد بود و این امر سطح آگاهی و بینش مردم نسبت به شرایط کشور را نیز ارتقا خواهد داد.

جوانفکر به دولت روحانی توصیه کرد که به عنوان رییس یک دولت پاسخگو، با دعوت احمدی‌نژاد برای مناظره، برخوردی منطقی و منصفانه داشته باشد و اجازه ندهد برخی عناصر ناآگاه یا دارای سوء‌نیت، از طرف دولت به موضع‌گیری یا اظهارنظرهای افراطی و کینه توزانه بپردازند.