سوال از وزیر اقتصاد  در صحن علنی مجلس؟
گروه خبر- وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخ به سوال چند تن از نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی حاضر خواهد شد. سوال این نمایندگان از علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد مربوط به اظهار نظر چندی پیش رییس کل بانک مرکزی در رابطه با کف نرخ ارز در بازار است.

هفته گذشته علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پی سوال یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با اظهارنظر رییس کل بانک مرکزی در رابطه با کف نرخ ارز در بازار در یکی از کمیسیون‌های مجلس حاضر شد و در این رابطه توضیحاتی مطرح کرد. توضیحاتی که به نظر می‌رسد بعضی از نمایندگان را قانع نکرده باشد و از این رو نمایندگان منتقد دولت در مجلس بنا دارند بار دیگر با احضار طیب‌نیا از وی در صحن علنی مجلس سوال کنند.
علی اصغر یوسف‌نژاد، معاون پارلمانی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این باره با اشاره به سوال مطرح شده در رابطه با نرخ ارز اظهار کرد: «وزیر اقتصاد در جلسات هفته گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر شده و در این رابطه توضیحاتی را دادند و نماینده اصلی که این سوال را پیگیری می‌کرد، آقای جعفری نماینده بجنورد بود؛ به همین دلیل ایشان باید مشخص کند که آیا از توضیحات قانع شده است یا خیر؟»
معاون پارلمانی وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره احتمال حضور طیب‌نیا در صحن علنی مجلس نیز گفت: «این مساله طبق قانون پیگیری خواهد شد و در صورت قانع نشدن نماینده سوال‌کننده و طی شدن روال قانونی وزیر اقتصاد در صحن علنی برای پاسخگویی به نمایندگان حاضر خواهد شد.»
یوسف‌نژاد افزود: «به هر حال آن طور که در قانون آمده و نظر تیم دولت نیز بر آن است بانک مرکزی برای استقلال است و باید در حوزه کاری خود طبق صلاحدید عمل کند، اما وزیر اقتصاد نیز با توجه به قانون به مجلس شورای اسلامی پاسخگو است و در صورت نیاز در رابطه با اظهارات دکتر سیف نیز توضیحاتی ارائه خواهد داد.»
همزمان، کمیسیون اقتصادی مجلس نیز این هفته سوال از وزیر امور اقتصادی و دارایی را در دستور کار خود قرار داده است. علی‌اصغر زارعی و مهرداد بذرپاش دو تن از نمایندگان منتقد دولت در مجلس هستند که به شدت موضوع سوال از وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس را پیگیری می‌کنند. این دو نماینده مجلس موضع‌گیری رییس کل بانک مرکزی درباره نرخ کف دلار را موجب تضعیف ارزش پول ملی می‌دانند.