تلاش جریان‌های سیاسی برای مصادره شیخ میانه‌رو

دنیای‌اقتصاد- دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار، با تکذیب پیشنهاد ریاست جبهه پیروان خط امام و رهبری به ناطق نوری، گفت: «شورای مرکزی جبهه پیروان بعد از ارتحال عسگراولادی جلسه‌ای نداشته است.» محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، ضمن تکذیب ارسال نامه شورای مرکزی جبهه پیروان به ناطق نوری برای ریاست این جبهه گفت: «شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری هنوز بعد از ارتحال مرحوم عسگراولادی جلسه‌ای نداشته است.» دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس، تاکید کرد: «هرگونه تصمیم برای ریاست جبهه پیروان بعد از برگزاری جلسه شورای مرکزی جبهه متشکل از دبیران کل احزاب و تشکل‌های عضو گرفته می‌شود و اخبار منتشر‌شده در این خصوص صحت ندارد.» او در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما برای ریاست جبهه چه شخصیتی است؟ تاکید کرد: «پیشنهاد محمد‌رضا باهنر مبنی بر باقی ماندن نمادین نام حبیب‌الله عسگراولادی به عنوان رییس جبهه پیروان قابل طرح و دفاع است و من نیز آن را قبول دارم اما باید همه اعضای شورا در این‌باره نظر دهند.»

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان در پایان تاکید کرد: «وجود ناطق نوری در جبهه پیروان می‌تواند فرصت خوبی برای جبهه باشد اما در این باره هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.»

این همه در حالی است که همت بیگ‌مرادی عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس در سخنانی گفت: «پس از درگذشت مرحوم عسگراولادی اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان و بعضی از شخصیت‌های سیاسی که نمی‌توان نام آنها را اعلام کرد، به ناطق نوری رسما پیشنهاد ریاست جبهه پیروان را دادند اما او این دعوت را رد کرد.» این در شرایطی است که این روزها نام علی‌اکبر ناطق نوری، رییس پیشین مجلس شورای اسلامی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۷۶ بیش از همیشه بر سر زبان‌ها افتاده است و گمانه‌زنی‌های سیاسی از او به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس دهم یاد می‌کنند. او که در هشت سال ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد گوشه‌نشینی سیاسی را انتخاب کرده‌بود و در جریان مناظره مشهور انتخابات سال ۸۸ مورد اتهام‌های سنگین و البته هیچ‌گاه اثبات نشده رییس‌جمهوری وقت قرار گرفت اخیرا بیش از گذشته در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفته‌‌است. ناطق‌نوری که این روزها به شیخ میانه‌رو مشهور شده‌است بیش از همیشه مواضعی معتدل اتخاذ می‌کند. به گزارش شبکه ایران اوج میانه‌روی ناطق نوری اما در خلال تحرکات روز‌های گذشته او بروز یافت. آنجا که او برخلاف روش همیشه خود تصمیم گرفت بر منبر سخنرانی مراسم ختم دبیرکل فقید جبهه پیروان خط امام و رهبری حاضر شود، ‌درباره مسائل روز دیپلماسی کشور سخن بگوید و بر لزوم حمایت هیات مذاکره‌کننده ایرانی صحه بگذارد. علاوه بر آن او بر مواضع یک سال اخیر مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی تاکید و اضافه کرد: زبان شیعه زبان اعتدال و ادب است.