علی مطهری: فضا برای رای اعتماد به گودرزی مثبت است

دنیای اقتصاد- علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، نطق رییس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به سجادی را در رای برخی از نمایندگان موثر دانست و گفت که معتقدم به طور کلی باید از کنار برخی بد رفتاری‌ها بگذرند تا روش احمدی‌نژاد تداعی نشود. علی مطهری در گفت‌وگوی کوتاه خود با خبرگزاری مهر در خصوص چگونگی رای نگرفتن وزرای پیشنهادی ورزش از نمایندگان مجلس سخن گفته است و گودرزی را گزینه‌ای مناسب برای وزارت ورزش و جوانان دانست. علی مطهری در خصوص علت ندادن رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: «در مورد سلطانی‌فر که اولین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان کابینه یازدهم بود توافقی میان دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان مجلس صورت گرفته بود که به او رای اعتماد ندهند.» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «در مورد صالحی امیری دومین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نیز ابهاماتی در جلسه رای اعتماد مطرح شد که اکثر آنها اتهام بود و جرم ثابت شده نبود ولی چون نمایندگان برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی مردد شدند، خود به خود در نتیجه آرا موثر بود.البته آقای صالحی هم دفاع کاملی از خودش در جلسه رای اعتماد نکرد.»

مطهری همچنین در خصوص سجادی سومین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تاکید کرد که نطق رییس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به سجادی در رای برخی از نمایندگان موثر بود. البته به نظر من نباید این طور باشد. رییس‌جمهور چند انتقاد به روش مجلس مطرح کرد که انتقادهای تندی هم نبود. نباید این انتقادها موجب رای اعتماد ندادن برخی نمایندگان به وزیر پیشنهادی می‌شد به طوری که فقط دو رای کم داشت. البته معتقدم روحانی هم نباید این انتقادها را خصوصا در آن جلسه مطرح می کرد. به طور کلی باید از کنار برخی بد رفتاری‌ها بگذرند تا روش آقای احمدی‌نژاد تداعی نشود.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که آیا رایزنی‌های ضعیف معاونت پارلمانی رییس‌جمهور نیز در عدم رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نقش داشته است، گفت: «معاونت پارلمانی رییس‌جمهور در رای عدم اعتماد نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی نقش اساسی نداشت، عوامل دیگری از جمله ضعف دفاعیاتشان موثر بود.البته روابط عمومی انصاری در مجلس به نظر من چندان قوی نیست و باید قوی‌تر باشد.»

مطهری در خصوص چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نیز گفت: «در خصوص گودرزی مقداری تحقیق کردم، به نظر من ایشان گزینه مناسبی برای وزارت ورزش و جوانان است چون از نظر تئوری و عمل، تجربه خوبی در ورزش دارند و فکر می‌کنم در جلسه رای اعتماد هم مشکل اساسی نداشته باشند.»